AFAD 1000 Personel Alımı Başvuruları Başladı: İşte Tüm Detaylar

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), 2024 yılı için toplam 1000 sözleşmeli arama ve kurtarma teknikeri alımı yapacağını duyurdu. Başvurular 9 Aralık 2024’te başladı ve 17 Aralık 2024 tarihine kadar devam edecek. Peki, AFAD 1000 personel alımı başvurusu nasıl yapılır? Hangi şartlar aranmaktadır? İşte tüm detaylar.

Başvuru Süreci ve Tarihleri

AFAD tarafından yapılan açıklamaya göre, arama ve kurtarma teknikeri alımı için başvurular elektronik ortamda alınacak. Adaylar başvurularını e-Devlet üzerinden Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı/Kariyer Kapısı-Kamu İşe Alım veya Kariyer Kapısı platformu (https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr) üzerinden gerçekleştirebilecekler. Başvuru süreci 9 Aralık 2024'te başladı ve 17 Aralık 2024 tarihinde sona erecek.

AFAD 1000 Personel Alımı Başvuru Şartları Nelerdir?

Başvuru yapacak adayların yerine getirmeleri gereken birkaç önemli şart bulunmaktadır. Bu şartlar şunlardır:

Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı Olmak: Adayların Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaları gerekmektedir.

Kamu Haklarından Mahrum Olmamak: Adayların, kamu haklarından mahrum olmamaları, belirli suçlardan hüküm giymemiş olmaları gerekmektedir.

Yaş ve Askerlik Şartları: Adayların başvuru tarihinden itibaren 30 yaşını geçmemiş olmaları (17 Aralık 1995 ve sonrası doğmuş olmak) ve erkek adayların askerlik ile ilgili herhangi bir sorunu olmamalıdır.

Boy ve Kilo Şartları: Erkek adaylar için boy en az 1.60 metre, kadın adaylar için ise en az 1.55 metre olmalıdır. Ayrıca, boy ve kilo arasında (+,-) 10 kg fark olması gerekmektedir.

Fiziksel ve Ruhsal Sağlık Durumu: Adayların herhangi bir fiziksel, ruhsal, görsel ya da işitsel engeli olmamalıdır.

Sürekli Seyahat Engeli Olmamak: Adayların her türlü coğrafyada, fiziki koşulda ve iklim şartında arama-kurtarma görevini yapabilecek sağlık durumuna sahip olmaları beklenmektedir.

Sürücü Belgesi: Adayların en az B sınıfı sürücü belgesine sahip olmaları gerekmektedir.

Ziraat Bankası, Vakıfbank ve İş Bankası 2 Milyon TL Konut Kredisi İçin Aylık Taksitleri Açıkladı: İşte Faiz Oranları? Ziraat Bankası, Vakıfbank ve İş Bankası 2 Milyon TL Konut Kredisi İçin Aylık Taksitleri Açıkladı: İşte Faiz Oranları?

Başvuru İle İlgili Diğer Önemli Bilgiler

Bir İlde Başvuru Yapılabilir: Adaylar sadece bir il için başvuru yapabileceklerdir.

Kamu Kurumlarında Çalışmıyor Olmak: Adayların kamu kurumlarında 4/B sözleşmeli personel olarak çalışmıyor olmaları gerekmektedir. Eğer bir kamu kurumunda sözleşmeli olarak çalışıyorsanız, başvuru yapabilmeniz için sözleşmenizin feshedilmesi durumunda en az bir yıl beklemiş olmanız gerekmektedir.

Başvuru Sonrası Süreç ve Sınavlar

Başvuru yaptıktan sonra, AFAD tarafından belirlenen sınav tarihleri açıklanacaktır. Sınavda başarı gösteren adaylar, AFAD bünyesinde arama ve kurtarma teknikeri olarak görevlendirileceklerdir.

AFAD personel alımı, afet ve acil durum yönetimi alanında kariyer yapmak isteyenler için önemli bir fırsat sunuyor. Başvurularınızı son günlere bırakmadan, gerekli şartları sağlayarak hemen yapabilirsiniz.