Dijital Çağda Spor Sponsorluğu

Maddi imkanların artmasıyla birlikte hem spor kategorisi hem de sporcu sayısı artmıştır. Bu imkanların artmasında, dijital medya, sosyal medya ve yayın platformlarının sponsorluk vasıtasıyla yaptıkları destek yadsınamayacak büyüklüktedir.

Yıllar önce, futbol veya voleybol gibi herkese hitap bir spor branşına yönelmediyseniz veya e-sporcu olmak isteseydiniz yaşayabileceğiniz maddi zorlukları da göze almanız gerekmekteydi. Çünkü popüler alanlarda dışında maddi destek bulmak neredeyse imkansızdı.

Ancak günümüzde bu durum değişmeye yüz tutmuştur. Örneğin, Casinomaxi da spordan canlı casinoya, sanal spor oyunlarından jackpota tüm oyun türlerinde binlerce oyun sunuyor. Casinomaxi platformunda yer alan geniş oyun yelpazesi, her türlü bahisçinin beklentilerini karşılıyor. Casino Maxi güncel giriş yaparak canlı casino oyunlarına ve daha fazlasına kolaylıkla erişim sağlayabilirsiniz. Maxi Casino, kullanıcı dostu arayüzü ve çeşitli bonusları ile Türkiye'nin en çok tercih edilen online casino sitelerinden biridir.

Geleneksel sporlar

Eğlence ve sporun insan hayatındaki yeri tartışılmaz. Ancak bu eğlencenin devamı için maddi olanakların arttırılması gerekir. Sporcuların ve kulüplerin en önemli gelir kaynağı olan sponsorluklar bu devamlılığı sağlayan ana kabiliyettir. İşte bu noktada geleneksel kabul ettiğimiz sporların teknoloji sayesinde tanıştığımız dijital ve sosyal medya aracılığıyla tanıtılması, olayın rengini değiştirmiştir.

Örneğin, basketbol ligimiz, Hepsiburada gibi bir e-ticaret devi tarafından, 2 yıllık bir sponsorluk sözleşmesi kapsamında desteklenmiştir.

Sponsorluklar çağı

Yaptığımız organizasyonların devamı için gereken maddi güç, sponsorluklar aracılığıyla temin edilmekte olup, günümüzde sosyal medya sponsorlukları, özellikle bireysel sporcuların geçim kaynağı olmuştur. Başarılı sporcuların hem destek hem de tanıtımı için şahane bir araç olan sosyal medya, reklam aracı olarak bazen kıyafet bazen ürün bazen de tanıtım günlerini kullanmaktadır.

Tabi burada sponsorun almış olduğu bir riskte bulunmaktadır. Örneğin, sporcunun olumsuz bir davranışı ya da faaliyeti markanın değerini düşebilmektedir. Bu yüzden, çoğu firma sponsorluk olayında ince eleyip sık dokumaktadır. Ancak, teknolojinin sunduğu imkanlar dolayısıyla sponsorluk verebilecek marka sayısı artmış ve süreç çok da uzamadan devam etmiştir.

Dijital avantajlar dünyası

Büyük organizasyonların olması için daha fazla maddi güç olması gerektiği aşikardır. İşte bu noktada sosyal ve dijital medya devreye girmektedir. Peki bu firmaların ne gibi bir avantajı vardır? Kısaca değinmek gerekirse;

  • Daha fazla kişiye markanın tanıtılması
  • Neredeyse her yerde reklamların olması
  • Sosyal medya aracılığıyla sponsorların da para kazanıyor olması
  • Geleceğe dönük uzun soluklu imkanlara aracılık etmesi gibi faydaların olduğu görülmektedir.

Bu avantajlara ilaveten özellikle e-spor sponsorluklarının ertelenme veya sekteye uğrama ihtimallerinin düşük olması da son derece faydalıdır.

Markaların, seyirciler üzerinde güven duygusu oluşmak için başvurdukları yöntemlerden biri de sponsorluk faaliyetleridir. İlginç bir şekilde sosyal medya aracılığıyla yapılan tanıtımlar seyirciye daha fazla etkilemektedir. Bu etkinin altında tanıtımı yapan kişiyi kendilerinden biri olarak görme duygusunun yattığı düşünce vardır. Yani, kişiler ben de sahip olabilirim diye düşünmektedirler.

Gelecekte ne olacak?

Sosyal medya aracılıklı sponsorluğun, büyük firmaların tekelinde bulunan bu fırsatı tüm markalara yayacağı beklenmektedir. Bu sayede, firmalar sporcu dünyasının yönetimine daha az etki edeceklerdir. Ayrıca, daha kaliteli ürünler, sponsorluklar aracılığıyla tüm camiaya daha kolay ulaşabilecektir.