Avrupa'nın odaklandığı konulardan biri de şirketlerin vatandaşların verilerini nasıl kullandığıdır. TechRadar'ın haberine göre Meta, Temmuz ayında AB'deki kullanıcılara hedefli reklamlar göstermekten geçici olarak yasaklandı ve şimdi yasağın uzatıldığı görülüyor .
Facebook Ve Instagram Avrupa'da Hâlâ Hedefli Reklam Alamayacak
Bilmeyenler için hedefli reklamlar, bir uygulamanın çevrimiçi davranışınız ve ilgi alanlarınızın analizine dayanarak size sunduğu kişiselleştirilmiş reklamlardır. Avrupa bu veri toplanmasından hoşlanmıyor ve bir süredir bu konuda sıkı önlemler alıyor.
Bu yılın temmuz ayında Norveç Veri Koruma Otoritesi (DPA), Facebook ve Instagram'ın hedefli reklamlarına geçici bir yasak getirdi. Norveç, Avrupa Birliği'nin bir parçası değildir ancak Avrupa Ekonomik Alanı'nın bir parçasıdır. Yasak eninde sonunda sona erecekti ancak şu anda İrlanda Veri Koruma Komisyonu (DPC) tarafından uzatılmak üzere.
Yeni yasak daha uzun süre geçerli olacak ve tüm Avrupa Ekonomik Alanı ile Norveç, İzlanda ve Lihtenştayn gibi ülkeleri kapsayacak.
Bu yılın temmuz ayında Norveç Veri Koruma Otoritesi (DPA), Facebook ve Instagram'ın hedefli reklamlarına geçici bir yasak getirdi. Norveç, Avrupa Birliği'nin bir parçası değildir ancak Avrupa Ekonomik Alanı'nın bir parçasıdır. Yasak eninde sonunda sona erecekti ancak şu anda İrlanda Veri Koruma Komisyonu (DPC) tarafından uzatılmak üzere.
Yeni yasak daha uzun süre geçerli olacak ve tüm Avrupa Ekonomik Alanı ile Norveç, İzlanda ve Lihtenştayn gibi ülkeleri kapsayacak.