Google'ın, insan personelinin bir kısmını yapay zeka ile değiştirmeyi düşündüğü bildiriliyor. The Information tarafından hazırlanan bir rapora göre şirket, işleri yakın zamanda şirketin yeni yapay zeka araçlarıyla otomatikleştirilen bazı satış ekibi üyelerini ya yeniden atamayı ya da işten çıkarmayı düşünüyor.
Bu yılın başlarında Google, reklamverenin şirketle olan deneyimlerini geliştirmenin bir yolu olarak, reklamveren için özel olarak tasarlanmış reklam kampanyaları için müşteri tarafından yapay zeka tarafından tasarlanmış öğeler oluşturmak da dahil olmak üzere "yeni bir yapay zeka destekli reklamlar çağını" başlattı.
Google'ın reklam bölümünde çalışan 30.000 çalışanı olduğu bildiriliyor; bunların neredeyse yarısı, reklamverenin yapay zekayı benimsemesi sayesinde artık ihtiyaç duyulmayan belirli Google reklam hizmetleri için reklam satmakla ilgileniyor. Çalışanları yapay zekayla değiştirmek, uzun vadede Google'ın kârını artırabilir.
Yapay Zekanın Yerini Alabileceği Diğer Pozisyonlar
Yapay zekanın yerini alabileceği tek pozisyon reklamcılık işleri değil. Yapay zeka daha gelişmiş hale geldikçe, geleneksel olarak insan çalışanlar tarafından tutulan birçok pozisyonun yerini yapay zekanın alma riskiyle karşı karşıyadır.
Web barındırma şirketi Hostinger tarafından bu yılın başlarında hazırlanan bir rapor, yapay zekanın, diğerlerinin yanı sıra sağlık hizmetleri, taşımacılık ve finansal hizmetlerde birçok işin yerini alma potansiyeline sahip olduğunu ortaya çıkardı. Küresel olarak sağlık hizmetlerinin, özellikle de hastane idari görevleri gibi konuların ilk gidilecek pozisyonlar arasında yer almak istediğini tespit etti.
Yapay Zekanın Yarattığı Yeni Pozisyonlar
Ancak, yapay zekanın yükselişi, daha önce var olmayan birkaç yeni pozisyon da yarattı. Bu pozisyonlardan bazıları şunlardır:
- Hızlı mühendis: LLM'ler için istemler oluşturan kişiler
- Yapay zeka eğitmenleri ve denetçileri: Yapay zekayı eğiten ve performansını izleyen kişiler