HaberlerSamsun haberMeclis'te SAMULAŞ'a 'akçeli' sorular

Meclis'te SAMULAŞ'a 'akçeli' sorular - Samsun haber

Samsun Büyükşehir Belediye Meclisi'nde muhalefet Samulaş'la ilgili soru önergesi verdi. Önergede genel müdürün makam odası harcamaları, Samkart bedelleri, danışmanlık hizmetleri, yurt dışı görevlendirmeleri, yeni proram alımları, ihalesiz sigorta yenilemeleri ve işten çıkarmalar soruldu

Meclis'te SAMULAŞ'a 'akçeli' sorular

Samsun Büyükşehir Belediye Meclisi'nde CHP Grup Başkan Vekili Atilla Tekcan, İyi Parti Grup Başkanvekili Alper Aydemir, Saadet Partisi Grup Başkanvekili Hüseyin Kaya, Meclis üyeleri Emre Taha Özyar, Hasan İpek, Füsun Uzun, Ayhan Ayvaz, Halil İnci, Talat Eyüpoğlu, Ali Alper verdikleri soru önergesiyle, SAMULAŞ'taki akçeli işlerle ilgili bilgi istedi.

  GELİR ? GİDER KAYITLARI GÜVENİLİR Mİ?

CHP, İYİ Parti ve SP'li meclis üyeleri, sayıştay raporuna dayanarak verdikleri soru önergesinde, SAMULAŞ'ta muhasebe kayıtlarının, muhasebenin en temel unsurlarının bile kullanılmadan tutulduğu belirtilerek, "Temel sorun en basit muhasebe kayıtlarını yapamayan yetkililerin ürettiği diğer gelir ve gider kayıtlarının güvenirliği hususundadır. Bu konuda ne gibi bir önlem almayı düşünmektesiniz?" sorusu yöneltildi.

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir'in cevaplandırması için verilen soru önergesinde, şu sorular yer aldı:

  SAMULAŞ'TA MOBBİNG Mİ VAR?

2- Yeni yönetim dönemin de yani Nisan /2019 döneminden bu güne kadar yönetici, teknik kadroda bulunan 13 kişinin görevine son verilmiştir. Ayrıca 29 üst düzey çalışanlar dahil çalışanların da yerleri değiştirilmiştir.
Çalışan kişiler istifaya zorlanmış mıdır ? Görev yeri değiştirilen veya istifa eden çalışanlar baskıya maruz kalmış mıdır? Yapılan işlemlerin gerekçeleri nelerdir? 4857 sayılı İş Kanunu 29. Maddede belirtilen hüküm göz önüne alındığında şirketteki mevcut personel sayısı da göz önüne alındığında çıkarılan 13 işçinin Toplu işten çıkarma işlemleri olarak değerlendirebilir miyiz? Görev yeri değişiklikleri veya işten çıkarma eylemleri bilginiz doğrultusunda mı yapılmıştır. Bu konuyla açılan davalar var mıdır, varsa eğer davalar hangi aşamadadır.?

  GENEL MÜDÜRE İKRAMİYE VERİLDİ Mİ?
3- Yapılan son sendikal sözleşmede Müdür ve Genel Müdüre ikramiye dağıtılamayacağı öngörülürken bu ilgililere sendika ikramiyesi verilmiş midir? Verildiyse iade alacak mısınız?

  120 BİN LİRA PROGRAM ALINMIŞKEN
  NEDEN 300 BİN TL ÖDENİP YENİ PROGRAM ALINDI?
4- Daha önce OKA' dan 70.000 TL hibe ve özkaynaktan 50.000 TL. olmak üzere 120.000 TL satın alınan BOYS Programı yerine 300.000 TL Ödenerek yeni alınan program şirkete ne kazandırmıştır. BOYS programının yetersizliği hangi konularda olmuştur. Yeni program çalışmasından kullanıcılar memnun mudur. Memnun değilse bu israf değil midir?

  TRAFİK SİGORTASI İÇİN NEDEN İHALEYE ÇIKILMADI?

5- Otobüslerin aynı dönemde birleşik olarak yenilenmesi gereken Trafik sigorta poliçelerinin yenilenmesi ihale yoluyla değil teklif suretiyle yapılması doğru bir uygulama mıdır? Başka firmaların tekliflerini görmek daha uygun olmaz mıydı?

  GENEL MÜDÜR YARDIMCILARI NEDEN YURT DIŞINA GÖNDERİLDİ?

6- Türk uyruklu bir A.Ş ile Özbekistan Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanlığı Taşkent Ulaştırma Dairesi arasında imzalanan anlaşma gereği " Toplu Taşıma faaliyetleri optimizasyonlarının hazırlanması işiyle ilgili olarak Samulaş A.Ş. 90.000 ABD Doları ücret karşılığında bu firmalarla sözleşme imzalayarak genel müdür yardımcılarınızı iş görme, danışmanlık için yurt dışına göndermiştir. Pandemi sürecinde yoğun şikayet gelen toplu taşıma faaliyetlerimizin optimizasyonları sağlama faaliyeti yürütülmesi gereken Samulaş A.Ş. bu teknik adamları yurt dışına 8 ay süre ile görevlendirilmesi doğru mudur? Bu sözleşmeden beklentiniz nedir ? Eğer gaye şirketin para kazanması ise neden Büyükşehir bütçesinden sermaye artırım yoluna giderek sübvanse ödemeleri yapmaktayız? Ücretlerini Büyükşehir Bütçesinde karşıladığımız çalışanların özel şirketlere danışmanlık yapması bu şirketlerinde de sübvanse edilmesi amacı taşımaz mı? 8 ay boyunca bu Genel Müdür yardımcıları görevlerinde bulunmadan şirket faaliyetlerini aksatmadan sürdürebiliyorsa eğer bu ekonomik usul açısından kadroyu iptal etmeyi düşünüyor musunuz?

  4 TL PAHALI DİYE İADE EDİLDİ, 6-7 TL'YE NEDEN ALINDI?

7- Önceki dönem zamanında 4 TL bedeller alınan samkartların pahalı oldukları gerekçesi ile iade edilmesinden sonra aynı samkartların 6 ve 7 TL ile tekrar alınmasını hangi gerekçelere dayanarak açıklayabilirsiniz?

  MAKAM ODASI İÇİN 300.000 TL NEDEN HARCANDI?

8- Yeni gelen Genel Müdürün yemekhaneyi makam odası olarak 200.000 TL harcayarak dizayn etmesi uygulaması yerel basının gündemine düştükten sonra Genel Müdürün bu uygulamadan vazgeçmesinin ardından 100.000 TL daha harcayarak aynı odayı insan kaynakları odasına dönüştürmesi konusunda herhangi bir idari soruşturma yapılmış mıdır?

  HER AY O DANIŞMANLIĞA NEDEN 15 BİN TL VERİLİYOR?

9- Samulaş A Ş'nin T.S.E Belgesi Yeterli ve Yürürlükte olmasına rağmen Danışmanlık faaliyeti altında Kalite ve Yönetim Sistemleri prosedürlerinin aylık 15.000 TL ile yeniden yapılması israf değil midir. Bu konuda bilginiz ve çalışmanız var mıdır?"

 

İLGİLİ HABERLER

Samsunlu MasterChef Barbaros Atakum Belediye mutfağında
Atakum Belediyesi Karadeniz'e öncülük ediyor
İlkadım Belediyesi'nden ekonomi Ve çevreye 'atık' desteği
İlkadım Belediye 550 İhtiyaç Sahibi Aileye Hayır Çarşısı İle Destek Oldu
İlkadım Belediyesi'nden İlçe Halkına Dezenfektan Desteği


SIRADAKİ HABER