CHP Samsun Milletvekili Kemal Zeybek, Samsun -Ankara Devlet Karayolu, Havza ile Çeltek arasındaki bölgede incelemelerde bulundu. Zeybek, "Havza- Çeltek arası, tüneller bölgesi olarak bilinen bölgede yıllardır yol inşaatının bitmemesi, sürücülere sıkıntılı anlar yaşatıyor. Kışın kar yağışının yoğun olduğu zamanlarda sürücüler, 5 km'lik yolu uzun süre bekleyerek 7-8 saat içinde geçebildiler" dedi.

2009'DA AÇILIŞI YAPILMIŞTI

Zeybek, Havza -Çeltek arasındaki devlet karayolu ve tünellerin yapımının tamamlanarak 15 Şubat 2009'da zamanın Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından mahalli seçimler öncesi açılışının yapıldığını da hatırlatarak, "Havza ile Çeltek arasında açılan bu güzergahta, çökmeler, bozulmalar durdurulamadığı için yolda sürekli yapım çalışması yapılmaktadır. Yeni yapılan bir yolda, yapım çalışmasının bitirilememesi dikkat çekicidir" diye konuştu.

İLGİLİ FİRMAYA YASAL İŞLEM YAPILDI MI?
CHP Samsun Milletvekili Kemal Zeybek açıklamalarını şöyle sürdürdü: "2016 yılından itibaren bu yolun yapımı ve kabulü hakkında yazılı soru önergesi ile sormama rağmen cevap alamadım. İlgili firmadan bu işin kabulünü yapanlarla ilgili yasal bir işlem yapılmış mıdır gibi sorularımız görmezden gelindi. Projenin kontrolörlüğünü yapan kurum görevlilerinin görevlerini doğru yapmadığı anlaşılmaktadır.

YİNE BEŞLİ ÇETE FİRMASI
Bölgede yapmış olduğum inceleme sonucunda; Beşli çete olarak bilinen firmalardan birinin bu yolu ve tünelleri yaptığı, zemin sağlamlaştırılmadan, tünellerden çıkan gevşek malzemenin dolgu olarak kullanıldığı, üzerine 40-50 cm altyapı malzemesi ile asfaltlama çalışmasının yapıldığı yol kazılınca ortaya çıkmıştır. Bu yolu ve tünellerin yapımında derin kuşkular vardır. İlgili firma birileri tarafından korunmuş ve milletin parası onların kasasına aktarılmıştır. Havza- Çeltek arası yol ve tünellerin yapımlarını yerinde inceleyince! Burada çıkar ilişkileri olmadan böyle imalata izin verilemez. Milletin parasını, birilerinin kasasına aktaranlardan mutlaka hesabı sorulmalıdır.

BU PARALARLA 50 KM YOL YAPILIRDI
15 Şubat 2009'da açıldığı halde yer, yer değişik yerlerde devam eden yol yapım ve yenileme çalışmalarını takip ediyorum. Zeminde gerekli çalışmalar yapıldıktan sonra, sert malzemelerle dolgu yapılıp sürekli silindirle sıkılaştırma işleminin yapıldığını görüyoruz. Bu yol yapılırken, bu işler en başından itibaren yapılmış olsaydı! Bugün harcanan paralar harcanmamış olacaktı. Burada harcanan paralarla 50 ile 100 km arasında yeni yol yapılmış olur ve milletin parası doğru kullanılmış olurdu. Havza- Çeltek arası yol ve tünellerde yapılan işlerin takibi ile milletin parasının doğru kullanılmasının takipçisi olacağım."