Karadeniz Bölgesinde 17 il ve 77 ilçede anket çalışmaları sürdüren Kodar Anket Firmasının Başkanı ve Baş Sosyoloğu Fatih Korkmaz son 6 ayda yaptıkları çalışmalar hakkında komu oyuna bilgiler verdi:

İKİ İL 14 İLÇE BAŞKANI SEÇİLDİKLERİ OYLARIN ALTINDA KALIYOR

"Son 8 ayda 9 İl Merkez Belediyesi ile 52 İlçe Belediyesi için; başarı durumu, hizmet türlerine göre memnuniyet seviyeleri, son kamuoyu desteği oranları ve talep-istek ölçümü araştırmaları yaptık. Ortaya çıkan bulgularda 9 İl Belediye Başkanının 4 tanesi 2019'da aldıkları oy oranının üzerinde gördüklerini, 3 İl Belediye Başkanının stabil durumda olduğunu, 2 İl Belediye Başkanının seçildiği oy oranın altında gözüktüğü verilerine ulaştık. Aynı durum ilçe Belediye Başkanları için ise; 12 İlçe Belediye Başkanı çok yüksek destek oranlarında, 26 İlçe belediyesi stabil durumda, 14 ilçe Belediye Başkanının seçildiği oy oranlarının altında kaldıklarını gözlemledik.

BELEDİYE SEÇİMLERİ POLİTİK BAKIŞLA BELİRLENMİYOR

Meslek etiği olarak Başkanların izni ve bilgisi olmadan Belediye ismi paylaşmıyoruz, ayrıca şu an yerel seçim sathında değiliz, kararsız ve kanaat belirtmeyen % 7-12 puan aralığında değişen bir kitle var, çünkü belediye seçimlerindeki tercihler politik bakış altında şekillenmiyor. Daha çok faydacılık ve hizmet odaklı yaklaşımlarla şekilleniyor. Yani seçmenin %30-35'li oranındaki bir kesimi buna dikkat ediyor. Doğal olarak bu bakış seçim sonuçlarını tamamen etkiliyor.

YÜZDE 99,05'LİK İSABET ORANIMIZ VAR

Biz Kodar olarak yurt genelinde 17 farklı ilde anketler yapıyoruz. Daha çok Karadeniz, Trakya ve İç Anadolu Bölgelerinde yer alan illerde çalışmalar yaptık. Özellikle 2019 seçimlerinde %99,05 isabet oranı yakaladığımız seçim bölgeleri vardı. En düşük isabet oranımız %1,8 oranında 2 seçim bölgesinde oldu. 2019 yerel seçiminde 14 ilde ve 77 ilçede seçim anketleri yapabildik, o günlerdeki saha çalışma ekibimiz ve imkanımız sınırlıydı, o yıl 18 adet anket isteğini takvim sıkışıklığı nedeniyle olumlu cevap verememiştik. 2022 yılında ekibimizi daha fazla güçlendirdik, çünkü biz anket firmaları sadece seçim dönemlerinde saha çalışması yapmıyoruz, kurumsal ölçüm isteyen resmi ve özel kuruluşlar her zaman bizlerden iş istemektedirler. Şu anda elimizde bir AVM'nin pazar araştırması, 2 adet özel firma piyasa ve ürün araştırma işi var. Geçen yıl bir özel okul ve bir özel hastaneye çalışma yaptık. Gelecek ay 4 belediye için vatandaş talep-istek-beklenti araştırması işi var. Kısacası bizim işimiz sadece seçim zamanında seçim odaklı değildir. Her zaman sahalardayız, kitleleri ve coğrafyaları, toplumsal evrilmeleri, kültür çeşitliliğinin farklı yansımalarını daima gözlemliyoruz.

GÜVENİLİR SONUÇLAR

Kamuoyuna şu bilgiyi de vermek isterim, bizim siyasi tarafımız olmaz, olamaz ve olmamalıdır. Biz tüm araştırmalarımızı siyasi çeşitliliğin, duygusallığın dışında, tarafsızlığa göre organize etmek zorundayız. Aksi durumda gerçek verilere ulaşamayız, çünkü bizlerin güvenirlilik sonuçlarımız seçim sonuçlarıyla örtüştüğünde ortaya çıkmaktadır. Bizlerin, kantarda tartıldığımız güvenilirlik kriterlerimiz resmi seçim sonuçlarıdır. Müşterilerimiz arasında Ak Partili, CHP'li, MHP'li ve İYİ Partili Belediyeler mevcut, kamuoyuna açıklanan sonuçlarımız oluyor, söz uçar yazılar ve kayıtlar kalır, elbet bunu dikkate alarak paylaşımlar yapmalıyız, sonuçta bu işi ticari maksatla meslek olarak yapıyoruz, bir anket firmasının kamuoyunu manüple etmesi bir gün karşısına çıkacaktır. Bu yüzden etik kurallara göre çalışmayı prensip edinerek işimizi yapıyoruz."