Dacia’nın En Ucuz SUV’u Şimdi Satışta! Sadece 544 Bin TL ile Aracınızı Kapın!
Dacia’nın En Ucuz SUV’u Şimdi Satışta! Sadece 544 Bin TL ile Aracınızı Kapın!
İçeriği Görüntüle

Bilindiği üzere bindiğimiz araçların motorlarında pistonlar kullanılır. Pistonlar motor içerisinde önemli görevler üstlenirler ve genellikle ısıya ve sıcaklığa dayanıklı malzemelerden üretilirler. Bunun yanı sıra bazı araç modellerinde pistonun olmadığını söylemek istiyoruz. Özellikle Wankel Motor olarak da bilinen bu motorlar da piston yerine üçgene benzer bir parça kullanılır. Egzoz ve yakıt girişi ise buralardan yapılır. Mazda RX-7 veya Mazda RX-8 gibi araç modellerinde Wankel motoru kullanılır ve bu nedenle bu araçlarda pistonlar yer almaz. Wankel Motor prensibinin kendisine göre avantajları ve dezavantajları bulunur. Wankel motorun avantajları yüksek devir üretebilmesi ve az titreşim yapmasıdır. Dezavantajları ise dayanıklılığının düşük olması ve çevre dostu olmaması yer alır.

İçten Yanmalı Motorlarda Pistonların Görevleri

Her bir araç içerisinde hareketi doğrusal olarak ileten pistonlara ihtiyaç duyulur. Araçtaki piston sayısı ise silindir sayısına bağlı olarak değişir. Örneğin 4 silindirli bir motor için 4 piston yer alacaktır. Her bir silindire tek bir piston düşecek şekilde paylaştırılır. Pistonlar hareketi iletmek için kullanılır. Patlayan yakıt ve hava karışımı büyük bir güç üretir, bu güç pistonlar ve kol yardımıyla krank miline aktarılır. Milin ardından bir Gearbox yani vites kutusuna gelen güç, daha sonra diferansiyelden geçerek tekerleklere iletilir. Bu sayede araçlarımızın tekeri hareket eder. Aynı zamanda araçlarda virajı dönerken iç tekerler dış tekerleklerden daha az mesafe kat ederler. Bunu sağlayan parça ise otomobillerde kullanılan diferansiyeldir.