Dijital pazarlama sektörü, içerik ihtiyaçlarını karşılamak için yapay zeka temelli metin üretim araçlarına oldukça fazla yönelmektedir. Sektördeki güncellemeleri yakından takip eden SEO Uzmanı Ankara İrem Özdemir, bu yönelimin “ hız avantajı ve güvenilirlik sağladığını” belirtmektedir. Peki, algoritmaların ürettiği içerikler ne kadar gerçeği yansıtıyor?

Yapay Zeka İle “Yazı Fabrikası”nın Kapıları Aralanıyor

ChatGPT, Gemini, Claude gibi büyük dil modelleri, sadece saniyeler içerisinde binlerce kelimelik içerikler üretebiliyor. Bu sayede medyadan kurumsal bloglara kadar birçok geniş alanda kullanım sağlanabiliyor. Kullanıcılar, zamandan tasarruf ederek SEO çalışmalarına uygun içerikler elde edebiliyor. Ancak en çok merak edilen asıl soru, bu içeriklerin ne kadar kaliteli ve doğru olduğu.

Yapay Zeka ile Doğruluk ve Tutarlılık

Yapay zekanın “halüsinasyon” olarak bilinen yanlış bilgi üretme riski hala gündemdedir. Yapılan araştırmalara göre, yapay zeka ile üretilen içeriklerin %19’unun en az bir kritik hataya sahip olduğu tespit edildi. Bu hata payı, içeriklere insan gözetimi eklenmediğinde, SEO performansını da olumsuz yönde etkiliyor. Çünkü arama motorları deneyim, uzmanlık, otorite, güven kriterlerine çok önem veriyor.

Yapay Zeka İçeriklerinde İnsan Dokunuşu Şart

Yapay zeka ile üretilen içeriklerin ilk taslak olarak değerlendirilmesi gerekir. Editörlerin metnin özgün, kaliteli, ve hedef kitleye uygunluk açısından tekrardan ele alması ve güncel kaynaklar ile kontrol sağlaması gerekir. Bu sayede yapay zeka araçları ile hız avantajı sağlanırken, olası hataları ortadan kaldırmaktadır. Aynı zamanda insan dokunuşu ile yapılan düzenlemeler, içeriklerin daha kaliteli olmasına yardımcı oıluyor.

Arama Motorlarının Değişen Kriterleri

Google, Mart 2025’te duyurmuş olduğu “Helpful Content System” güncellemesi ile birlikte, E-E-A-T (Deneyim, Uzmanlık, Otorite, Güven) göstergelerine deneyim katmanını ekledir. Bu güncelleme ile birlikte sadece yapay zeka ile üretilen, teyit edilmemiş içeriklerin sıralamalarda geri düşürüleceği” vurgulandı. Kısacası, yapay zeka destekli içerikler hızlı bir şekilde sıralamada yer alabilir, ancak insan kontrolü olmadan uzun vadede kalıcı sonuçlar vermez.

Yapay Zeka SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiler

Yapay zeka ile içerik üretmek, kelime araştırmasından metin yazımına kadar birçok alanda saniyeler içerisinde üretim sağlıyor. Bu sayede, kısa zamanda arama sonuçlarında daha fazla görünür olmayı sağlıyor; özellikle de uzun kuyruklu sorgularda rekabet daha az olduğundan dolayı tıklama hacmini büyütebiliyor. Ancak bu kadar hızlı olması, içeriğin doğruluk ve özgünlük filtresinden geçirilmemesi, zamanla sıralamanın düşmesine neden olabiliyor.

Des Enerji ile Konforlu ve Verimli Çözümler
Des Enerji ile Konforlu ve Verimli Çözümler
İçeriği Görüntüle

Son Google güncellemesi, hızlı bir şekilde üretilen ve uzmanlık içermeyen içerikleri hedefe aldı. Bu nedenle birçok web sitesi yapay zeka ile üretilen yazılar sebebiyle ani sıralama kaybı yaşandı. Bununla birlikte, arama sonuçlarında yapay zeka ve insan dokunuşu bir arada kullanılan içerikler ödüllendirildi.

Yapay zeka ile içerik üretimi, dijital pazarlamada hız ve verimlilik sağlıyor. Bununla birlikte doğruluk ve markaya özel ton yakalanmaması durumunda hem SEO çalışmalarını hem de kullanıcı güveni olumsuz etkilenebilmektedir. Kısacası insan dokunuşu ile yapay zeka içerikleri bir araya geldiğinde başarılı sonuçlar görmek mümkündür.