n

n
n Samsun’daki ikinci el oto galerileri şehir içinden yeni yaptırdıkları siteye taşındı.
n
n Yeni yaptırılan site modern, çağdaş.
n
n Gel gör ki, bu siteye 90 işyerinden 35’i taşındı.
n
n Gerisi ne zaman taşınır belli değil.
n
n ‘Nasıl olsa taşınırlar’ diyeceksiniz ama onların sorunları büyük.
n
n En büyük sorunları da kent merkezinde korsan satış yapanlar.
n
n Bir yolunu bulup satış yapanlara engel olunduğu da yok.
n
n Olunacağı da yok.
n
n Sıfır otomobil satanlar ikinci el satıyor.
n
n Kamyon ruhsatı alanlar ikinci el otomobil satıyor.
n
n Bu arada mahalle ve sokak aralarında satış yapan, internet aracılığı ile bu işi meslek edinenler galericilere takoz oluyor.
n
n Dedik ya galericiler dertli.
n
n Samsun 2. El Otomotivciler Derneği Başkanı Hasan Kahyaoğlu, İkinci El Otomotivciler Yapı Kooperatifi 2. Başkanı Kadir Güven ‘Bu böyle gitmez’ diyerek etkin önlemler alacaklarını söyledi.
n
n Nedir? diye sorduk:
n
n Korsan satış yapanları ilgili yerlere şikayet edeceğiz. Kent içinde, mahalle ve sokak aralarında, sıfır ve kamyon satış yerlerinde ikinci el satanları görüntüleyeceğiz. Kayıt dışı satış yapanları ortaya koyacağız. Tekkeköy İlçesi’nin Kirazlık mevkii adeta satış merkezine dönüştürüldü.
n
n Hasan Kahyaoğlu ve Kadir Güven, Türkiye’de yaklaşık 40 bin oto galericisinin bulunduğunu, 2011 yılında Türkiye’de satılan ikinci el otomobil sayısının 4 milyon 821 bin 773 olduğunu ve bunun ancak 1,5 milyonunun oto galericileri tarafından satıldığına dikkat çekti.
n
n Buna göre yaklaşık 3,5 milyonu çeşitli yollarla kayıt dışı satıldı.
n
n Durum böyle olunca sadece maliye değil, galericiler de kaybediyor.
n
n Birileri de el altından yolunu buluyor.
n
n ‘Burası Türkiye’ dedirtircesine.
n
n Ne olacak şimdi?
n
n Büyükşehir Belediyesi üzerine düşeni yapmalı.
n
n İlgililer harekete geçmeli.
n
n Kent içinde gelişigüzel ikinci el satışına ‘dur’ denmeli.
n
n Aksi takdirde o güzelim sitedekiler de çaresiz kalıp, kent merkezine yayılır.
n
n Bizden sadece hatırlatması; bir türlü anlamak istemeyenlere!
n
n Ne dersiniz?
n
n İşsizlikte rekor kırdık…
n
n
n
n Türkiye işsizlikte OECD’nin en kötüsü.
n
n Açıklanan veriler böyle diyor.
n
n İsterseniz OECD ne diyor bir bakalım.
n
n OECD, “nüfusun yüzde kaçının bir işte çalışıyor olması” yönüyle işsizlik olayına bakıyor.
n
n OECD’de 15-64 yaş arası nüfusun yüzde 64.8’i bir işe sahip.
n
n Türkiye’de ise bu oran yüzde 45.2 olarak gözüküyor.
n
n OECD’de çalışma çağındaki nüfusun yüzde 70.6’sı bir işte çalışıyor veya iş arıyor.
n
n Türkiye’de ise bu oran yüzde 49.6 yani OECD’nin en kötüsü olarak açıklanıyor.
n
n Türkiye’de yüzde 70.6’sı bir işte çalışmak isteseydi yani çalışıyor veya iş arıyor olsaydı, Türkiye’de işsizlik oranı yüzde 36 olarak hesaplanacaktı.
n
n Bu da OECD ortalamasının 4 katı bir işsizlik anlamına gelecekti.
n
n OECD’nin tablosuna göre, başta krizden kıvranan Yunanistan ve İspanya olmak üzere Türkiye’nin durumu en kötüsü.
n
n OECD böyle diyor; bizimkiler farklı anlatmaya çalışıyor.
n
n Olumsuzluklardaki rekorlar ürkütür boyutta olmasına rağmen, pembe tablolar bizi nereye götürür bilemem ama gerçeklerin olduğu gibi kabul edilip önlem alınmasından başka çıkar yol yok.
n
n O halde izlenen yol bence yanlış.
n
n Ne dersiniz?
n
n
n
n Çiçek taksi yer arıyor…
n
n
n
n Dün Haber Gazetesi’nde ‘Çiçek Taksi yer arıyor’ haberini okuyunca, 42 yıl öncesine gittim.
n
n Hemen telefona sarıldım ve Osman Kara’yı aradım.
n
n Ulaşamadım.
n
n Çiçek Taksi’nin gerek bende ve gerekse Osman Kara’da önemli yeri vardır.
n
n 1970’li yılların başında Osman Kara Türk Haberler Ajansı’nda, ben de Hürriyet Haber Ajansı’nda çalışıyordum.
n
n Bürolarımız aynı binada idi.
n
n Dünün Hüdaverdi İşhanı, bugünün Myhouse Oteli.
n
n Biz ikinci katta, Osman Kara’lar 4’üncü katta idi.
n
n Her iki Ajans aynı taksi ile çalışırdı.
n
n O günün sahibi rahmetli Tokur ağabey sır vermeyen şoförler çalıştırırdı.
n
n Bizi götürdükleri yeri Türk Haberleri çalışanlarına, Türk Haberler Ajansı çalışanlarını götürdükleri yeri de bize söylemezlerdi.
n
n Bu nedenle Çiçek Taksi’den çağırttığımız taksileri adeta birbirine takip ettirirdik.
n
n Çiçek Taksi ortada kalmış, yer arıyor.
n
n 42 yıldır Samsunluyu taşıyan bu taksi durağına yer bulunamazsa bence ayıp olur.
n
n Uygun yer de varmış.
n
n Halledilir inşallah.
n
n Çiçek Taksi’deki genç arkadaşları tanımıyoruz ama o durağın ilk ve daimi müşterisi olarak unutulamayacak anılarımız vardır.
n
n Çiçek Taksi yeni yeni anılara devam etse fena mı olur?
n
n Haydi hayırlısı.
n
n Gülümse:
n
n Çömlek hesabı…
n
n Ramazan günlerini hesaplamak için bir çömleğin içine her gün bir taş atar, Hoca.
n
n Bir avuç taş doldurur çömleğin içine Hoca nın yaramaz oğlu, muziplik olsun diye.
n
n Bir zaman sonra arkadaşları: Bugün Ramazanın kaçı acaba? diye sorarlar Hoca ya. Hoca da: Şimdi eve gider öğrenirim. Biraz sabredin. der ve evinin yolunu tutar.
n
n
n
n Çömleği boşaltır; bir sayar, iki sayar... Taşların yüz yirmi beş tane olduğunu görür. Şaşkın bir halde döner arkadaşlarının yanına Hoca. Arkadaşlar, bugün, Ramazanın kırk beşi der.
n
n
n
n Hoca nın bu cevabına gülüşürler arkadaşları. Aralarından biri: Aman Hocam, bir ay otuz gündür. Hiç Ramazanın kırk beşi olur mu? diye itiraz eder. Hoca, biraz şaşkınlık biraz da kızgın bir ifadeyle, Ben yine insaflı davrandım. Benim çömlek hesabına bakacak olursak; bugün Ramazanın yüz yirmi beşi! der.
n
n
n
n Aforizma:
n
n Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler.
n
n Hz.Ali.
n
n Tarihte Bugün:
n
n 25 Temmuz 1951: Nazım Hikmet, Türk vatandaşlığından çıkarıldı.
n
n Türkiye’nin ilk nükleer santralı.
n