Kia EV9 genel kullanıma sunulmak üzere ve henüz çoğu kişi onu şahsen göremedi. Buna biz de dahildik ama burada, Eski Kıta'da amiral gemisi SUV ile tanışma, birkaç fotoğraf çekme ve ilk izlenimleri edinme şansımız oldu.
Mat siyah vurgulara sahip saten Mavi boyayla gelen üst düzey GT serisi modeline bir göz attık. Tam boyutlu SUV'a çok yakışan olgun ama sportif bir görünüm. Saten kaplama gerçekten harika bir görünüme sahip, ancak temiz tutmak çok fazla ekstra çaba gerektiriyor.
GT'den vazgeçtiğinizde gümüş vurgulara sahip gümüş parlak bir modele sahip olabilirsiniz. Her iki durumda da, ister normal ve parlak, ister GT ve mat olsun, Kia EV9'un ön kısmında zarif dikey LED'ler bulunur.
Yan taraftan EV9, eğimli tavanlı arabaların kalıbına doğru hareket ediyor. Oldukça köşelidir ve şaşmaz düz bir tavan çizgisine sahiptir. Pencereler, tavan spoylerine kadar keskin bir şekilde kesildiği C sütununa kadar geniş ve uzundur.
Arka tarafta ise dikey LED trendi devam ediyor. Arka lambalar tavan spoylerinden tamponun yan panelle buluştuğu yere kadar eğim yapıyor. Göstergeler ilginç bir dikey çubuk tasarımına sahip, ancak aynı anda yanıyorlar ve nefes almıyorlar, bu daha serin olurdu.
EV9'un özellikle ön taraftan güçlü bir varlığı var. Geniş, geniş ve agresif. Kaputun altında, arabanın boyutuna bakıldığında beklediğinizden daha küçük olan küçük bir ön bagaj var. Market poşetleri veya küçük bir valiz için gayet uygundur.
EV9'a 19 inç, 20 inç veya bu 21 inç alaşım seçenekleriyle sahip olabilirsiniz. Bunlar, her tarafı saran mat siyah vurgularla uyum sağlayan siyah boyayla özellikle seksi görünüyor.
GT line Kia EV9'un içi oldukça geniş ve ileri teknolojidir. Isıtmalı direksiyon simidi, ısıtmalı ve soğutmalı ön ve orta koltuklar ve ayrı cam tavanlar gibi pek çok güzelliğe sahip oluyorsunuz.
GT line koltuklar güçlendirilmiş ve oldukça rahattır. Bio PU malzemelerden yapılmışlardır ve çift tonlu bir tasarıma sahiptirler. Kia, iç mekanın bitki kaynaklı yağlardan ve oldukça fazla miktarda geri dönüştürülmüş malzemeden yapılmış olmasıyla övünüyor.
Önde ve ortada bulunan iki adet 12,3 inçlik yatay ekranı seviyoruz. Ayrıca iklim kontrollerinin fiziksel olmasını da seviyoruz. Altında geniş bir kablosuz şarj pedi ve güzel bir şekilde ayarlanabilir bardak veya şişe tutucuları olan büyük bir orta konsol bulunur.
Yapı mükemmeldir ve ne kadar denerseniz çağırın, kabinin hiçbir yerinde istenmeyen sesler yoktur. Öte yandan malzeme seçimi fiyat aralığına pek uygun değil ve bir sürü sert plastik bulunabiliyor.
Arka kapılar çok geniş açılıyor ve EV9'a binmek çok kolay, ancak bu kadar büyük bir araçtan bu beklenebilir. 6 koltuklu versiyonun ortasında kaptan koltukları bulunur; daha fazla alan yaratmak için geri çekilebilen ayarlanabilir tepsili iki ayrı sandalye.
Kaptan koltukları öne, yana veya üçüncü sıraya doğru arkaya bakmanızı sağlayacak şekilde dönebilmektedir. Kia EV9'u geleneksel bir araba gibi orta üçlü koltuk sırası ile de belirtebilirsiniz. Üçüncü sıra koltuklar bir yetişkin için dar. Çoğunlukla düz bir şekilde düşüyorlar ve bagajı devasa bir 730 litreye kadar genişletiyorlar.
Kia EV9'u iki pille alabileceksiniz: 76,1 kWh'lik arkadan çekişli veya 99,8 kWh'lik paket ve arkadan çekişli veya dört tekerlekten çekişli. RWD modelinde 150 kW (uzun menzilli model) veya 160 kW (standart aralık) motor bulunurken, AWD modelinde her aksta toplam 283 kW güç üreten motorlar bulunur. Deneyimlediğimiz AWD, 0'dan 100 km/saat hıza yalnızca 5,2 saniyede çıkıyor.
Avrupa'da, Kia EV9 iki donanım seçeneğiyle geliyor: Tam 99,8 kWh pil ve RWD'ye sahip Earth, 77.500 € fiyatla ve 6 veya 7 koltuklu GT serisi, her ikisi de 85.500 € fiyatla.
Amerika Birleşik Devletleri'nde 59.200 dolarlık EV9 Hafif Uzun Menzilli RWD, 63.900 dolarlık Wind e-AWD ve 69.900 dolarlık Land e-AWD'yi alıyorsunuz. Daha büyük bataryalı modeller için EPA'nın tahmin ettiği menzil 489 km, 76,1 kWh batarya için ise 370 km'dir.