2023 Erasmus+ Ana Eylem 1 çerçevesinde, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından 115 proje arasından desteğe layık görülen KA171 Projesi ile birlikte Necmettin Erbakan Üniversitesi (NEÜ), Erasmus ağına 11 yeni ülkeyi dahil etti ve 52 bin 95 avro destek aldı.

Türkiye Ulusal Ajansı, 115 proje arasından, NEÜ Dış İlişkiler Erasmus Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan KA171 Projesi’ni onayladı. NEÜ bünyesinde yer alan öğrenci ve öğretim elemanlarının yurt dışında eğitim-öğretim deneyimleri kazanmalarının hedeflendiği KA171 Projesi ile Necmettin Erbakan Üniversitesi, Erasmus ağına 11 yeni ülkeyi dahil etti ve Türkiye Ulusal Ajansı tarafından 52 bin 95 avro destek aldı. Bu destekle NEÜ, Kosova, Bosna Hersek, Ukrayna, Kanada, Hindistan, Arnavutluk, Moldova, Azerbaycan, Cezayir, Ürdün ve Sudan’daki üniversiteler ile iş birliği yaparak öğrenci ve öğretim elemanı değişimini gerçekleştirebilecek.

2023-2024 eğitim-öğretim yılı hedefleniyor

Konu hakkında NEÜ Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Koordinatörlüğü tarafından yapılan açıklamada, “2023 Erasmus+ Ana Eylem 1 çerçevede Yükseköğretim Öğrenci ve Personel Hareketliliği için sunulan proje önerilerinin değerlendirilmesi sonuçlandı. Hazırlamış olduğumuz KA171 Projemizin Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul edilmesinden dolayı memnuniyet duyuyoruz. Bu kabul sayesinde, Üniversitemiz Kosova, Bosna Hersek, Ukrayna, Kanada, Hindistan, Arnavutluk, Moldova, Azerbaycan, Cezayir, Ürdün ve Sudan’daki partner üniversitelerle öğrenci ve akademik personel değişimi yapabilecektir. Projemize tahsis edilen bütçe 52 bin 095 avrodur ve projenin 2023-2024 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulması hedeflenmektedir” ifadelerine yer verildi.

Erasmus destekleri artarak devam ediyor

NEÜ’nün, Erasmus çerçevesindeki desteklerinin her geçen yıl artarak devam ettiğinin ifade edildiği, “2019’da Özbekistan için 4 bin 620 avro olan destek, 2022’de beş ülke için 39 bin 650 avroya ulaştı. 2023’te bu rakam 11 ülke için 52 bin 95 avroya çıktı. KA171 projemizin 2023’teki başarısında, Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Koordinatörlüğü ekibimiz ve projeye emek veren öğretim üyelerimizin katkısı büyük” denildi.