İTO, piyasaların şeffaflığını sağlamak ve tüketiciyi bilgilendirmek amacıyla yaptığı açıklamada, 336 ana üründen 207'sinin fiyatının arttığını, 30'unun ise fiyatında düşüş yaşandığını belirtti.
Taze Fasulye Zirvede
İstanbul’da Şubat ayında gıda ve alkolsüz içecekler kategorisinde en fazla fiyat artışı, %21,55 ile taze fasulyeda görüldü. Bu artış, tüketicinin cebini en fazla zorlayan ürün olarak dikkat çekti. Bunun dışında, salatalık %19,39, altın mücevherat%16,74, erkek berberi %14,43 oranında fiyat artışıyla dikkat çeken diğer ürünler arasında yer aldı.
Zorunlu trafik sigortası %13,95, yufka %12,76, perde %12,36 gibi pek çok üründe de kayda değer fiyat artışları gözlemlendi. Ayrıca, kola %11,46, cips %9,51 ve bisküvi %9,09 oranlarında zamlandı.
Karnabahar Fiyatı En Çok Düşen Ürün Oldu
Fiyatı en fazla düşen ürün ise karnabahar oldu. Karnabahar, %33,00 ile Şubat ayında en çok ucuzlayan ürün olarak kayıtlara geçti. Bu düşüş, tüketiciler için sevindirici bir gelişme oldu.
Bunun yanı sıra, kıvırcık %16,78, domates %16,09 ve patlıcan %11,93 oranında fiyat düşüşleri yaşandı. Şehirlerarası otobüs bileti ise %11,79 oranında ucuzladı. Ayrıca, ıspanak %7,33, roka %6,82 ve mandalina %6,66 oranında fiyat düşüşü yaşayan diğer ürünler arasında yer aldı.
İstanbul Ticaret Odası’nın açıkladığı bu veriler, tüketicilerin harcama alışkanlıklarında belirgin değişiklikler yaratabilirken, piyasaların geleceğiyle ilgili de önemli ipuçları sunuyor.