Kuzey Amerika Nakliye Verimliliği Konseyi (NACFE) tarafından gerçekleştirilen son "Daha Az Çalıştır" etkinliği Tesla Semi'nin becerisini vurguladı. Ve bu herhangi bir showroom açmazı değildi; bu, 18 günlük gerçek dünya mücadelesiydi.
Tesla Semi kelimenin tam anlamıyla rakiplerini geçerken elektrikli otoyolda hareketlilik yaşandı. Etkinlik boyunca Pepsi Co tarafından işletilen Tesla Semis'lerden biri günde ortalama 924 kilometre kat etmeyi başardı . Biraz perspektif ekleyelim: En yakın rakip, günde 410 km hızla gelen Nikola Tre BEV'di . Onları sırasıyla günlük ortalama 291 km ve 282 km yol kat eden Freightliner eCascadia ve Volvo VNR Electric takip etti .
İlginç bir şekilde Tesla Semis'lerden biri, 24 saatlik tek bir sürede 1.732 km'lik kayda değer bir mesafe kat etti. Kamyon üç kez hızlı şarj edildi ve akü %47'den %89'a, ardından %52'ye düştü. Tüm bu şarj seansları 750 kilovatlık güçlü şarj cihazlarında gerçekleşti. Bu bir shot espresso içmek gibidir; hızlı, etkili ve tekrar yola koyulur.
Temiz bir ulaşım sektörü kuruluşu olan Calstart'ın CEO'su John Boesel, bunu oldukça doğrudan ifade etti: "Tesla, performans ve menzil açısından liderdir." Veriler yalnızca kendi adına konuşmuyor; adeta bağırıyor. Kusursuz menzilinin yanı sıra Tesla, süper hızlı şarj yeteneklerini sergileyen benzersiz bir üründü. Bu, pastanızı fırından yeni çıkmışken alıp onu da yemek gibidir.
Kamyonlar da pek hafif gitmiyordu. PepsiCo, bu 18 gün boyunca kilometrelerin %60'ının 32.660 kg'dan fazla yük taşıyan kamyonlarla kat edildiğini belirtti. Bu, sıfır emisyonlu yarı çekici-römork kombinasyonları için belirlenen 37.190 kg sınırının neredeyse aşılması anlamına geliyor.
Bu olaydan ortaya çıkan önemli bir gelişme, elektrikli kamyonların dizel motorlu çağdaşlarıyla rekabet edebilecek kapasiteye sahip olmasıydı. Kamyoncular, şarj cihazlarını sık sık kullanarak çeşitli depolardan çalışıyor ve elektrikli kamyon aküsü menzili hakkındaki bazı önyargıları etkili bir şekilde yıkıyor. Dikkat çekici bir şekilde, bu kamyonların neredeyse yarısı (Tesla dahil) iş vardiyaları sırasında "ikinci şarj olaylarına" katıldı.
Ancak Tesla Semis'in otoyollara hakim olacağı bir gelecek hayal etmeye başlamadan önce ufak bir aksaklık var. "Daha Az Çalıştır" etkinliğindeki performans övgüye değer olsa da Tesla, Yarı Kamyon Mühendisliği Kıdemli Müdürü Dan Priestley'in belirttiği gibi, Semi'yi biraz mütevazı miktarlarda (yaklaşık 60-70 adet) üretti. Yerleşik kamyon üreticileriyle rekabet edebilmek için Tesla'nın üretim oyunlarını güçlendirmesi gerekecek.