Güvenilir raporlara göre şirket, fırından yeni çıkan 1.2 yazılımını ertelemeyi seçti. Bu yeni yazılımın, yakında çıkacak olan Porsche Macan EV ve Audi Q6 e-tron'da muhteşem bir görünüm sergilemesi bekleniyordu. Ancak ne yazık ki meraklıların 16-18 hafta daha beklemesi gerekebilir. Durun o iç çekişi, başka kötü haberler de var - iddialı 2.0 platformu, 2.000 iş kaybıyla birlikte tam bir revizyon için çizim tahtasına geri dönüyor.

VW'nin "geleceğin tek omurgası" olarak övülen SSP platformu da ertelemelere tanık oluyor. SSP platformu, Volkswagen'in giderleri kısma ve geleneksel benzinli araçlara rakip olabilecek kar marjlarına ulaşma hedefiydi. Şimdi, bunun gerçekleşmesi için zaman çizelgesinin biraz daha uzatıldığı görülüyor.

1316a608a9

Ancak hikaye sadece yazılım gecikmeleriyle bitmiyor. VW'nin yazılım bölümü Cariad, operasyonel zorluklarla dolu bir kasırgaya yakalanmış gibi görünüyor. Yazılım alanında elektrik devi Tesla'ya karşı yarışmak amacıyla 2020 yılında kurulan Cariad, bir süredir yanlış nedenlerle mercek altına alınıyor. Çalkantılı yolculuğuna, geciken ürün lansmanları ve yazılım aksaklıkları damgasını vuruyor. Hatta içeriden bazı kişiler, birimin yaşadığı sıkıntıları eski VW Grubu CEO'su Herbert Diess'in çıkışına bağlıyor.

Ford'dan Araç Sahibi Olmak İsteyenlere Mükemmel Fırsatlar! Ford'dan Araç Sahibi Olmak İsteyenlere Mükemmel Fırsatlar!

Geçtiğimiz Eylül ayından bu yana VW gemisini yöneten yeni kaptan Oliver Blume, durumu düzeltmek için çaba gösteriyor. Şirket, yazılım birimini yeniden canlandırmak amacıyla eski Tesla ve Rivian patronu Sanjay Lal'i işe aldı. Lal'in görevi mi? Cariad'da yeni bir yazılım tasarım merkezine öncülük etmek. Bu merkezin meyvelerinin, biri Audi'den, diğeri Volkswagen'den olmak üzere iki EV'yi süslemesi ve sonunda tüm VW markalarına yayılması bekleniyor.

VW, kurumsal satranç tahtasında Peter Bosch'u Cariad'ın CEO koltuğuna da taşıdı. Bentley'den gelen üretim geçmişine sahip Bosch, Scout Motors'un yönetim kurulunda artık Cariad'ın şefi ve VW'nin elçisi olarak ikili rolü üstleniyor.

Ancak tüm bu stratejik hamlelerin ortasında rakamlar, etkileyici bir hikaye ortaya koyuyor. Yılın ilk üç çeyreğinde 531.500 elektrikli araç üretmesine rağmen, yıllık %45'lik övgüye değer bir artışla Volkswagen, önemli pazarlarda hakimiyetini kaybediyor. Avrupa'da elektrikli araç siparişlerinin geçen yıl 300.000'den şu anda sadece 150.000'e düşmesi, bu zorluğu daha da artırıyor. Eylül ayına kadar VW'nin elektrikli araçlarının %61'ini yutan Avrupa, uzaklaşıyor gibi görünüyor.

VW'nin pazarlama ve satış müdürü Hildegard Wortmann, pek de iç açıcı olmayan bir pazar eğilimine işaret ederken, Tesla gibi rakipler ve BYD gibi Çinli EV üreticileri farklı görüşte. Örneğin Tesla'nın Model Y'si bu Eylül ayında Avrupa'da diğer elektrikli araçları geride bırakmakla kalmadı; elektrikli ya da benzinli tüm arabaların yanından hızla geçti. Üstelik bu yıl dünyanın en çok satan aracı unvanını perçinlemek için yarışıyor.

Elektrikli araç dünyası tektonik bir değişime uğrarken, Volkswagen'in kendi cazibesini bulması gerekiyor. Ve çabucak. Sonuçta otomotiv dünyasında dikiz aynasında olmak asla iyi bir şey değil.