Volvo, ilk elektrikli minivanı EM90'ı piyasaya sürerek elektrikli araç portföyünü resmi olarak genişletti. EM90, Volvo'nun genellikle odaklandığı SUV'lardan farklı olarak, elektrikli tahrik seçeneklerinin sınırlı olduğu bir segmente adım atıyor.
EM90, tasarımında kardeşi Zeekr 009'dan önemli öğeleri ödünç alıyor ve daha sade ancak etkileyici bir görünüm sunuyor. İnce aydınlatmalı ön ızgara ve EX90 elektrikli SUV'den esinlenen farlar, ön kısımda dikkat çeken detaylardan sadece birkaçı. Aracın profili Zeekr kökenlerini yansıtıyor, arka kısım ise Volvo'nun tasarım diline uygun olarak güncellenmiş yeni arka lambalarla tamamlanmış.
EM90, oldukça büyük bir araç olup 5.206 mm uzunluğa, 2.024 mm genişliğe ve 1.859 mm yüksekliğe sahiptir. Aerodinamik açıdan optimize edilmiş 19 inç veya 20 inç tekerlekler, bu geniş kaplama alanını tamamlar.
İç mekanda EM90, altı koltuklu bir düzen sunan üç sıra bulunuyor. Orta sıradaki öne ve arkaya kayan havalandırmalı koltuklar, yolculara rahat bir seyahat sunuyor. 15,6 inçlik ekran ise eğlence ve bağlantı için hizmet verir. Arka koltukların basit kontroller veya sesli komutlarla dönüştürülebildiği iddiası, iç mekanın çok yönlülüğünü vurgular.
EM90, arkaya monte edilmiş 268 hp (200 kW) gücünde bir elektrik motoruyla çalışır ve 0'dan 100 km/saat hıza 8,3 saniyede ulaşabilir. Aracın 116 kWh pilinin, CLTC döngüsüne göre tahmini maksimum menzili {{738 kilometre}}'dir. Ayrıca çift yönlü şarj desteği, EM90'un diğer araçlara güç sağlama esnekliği sunmasını sağlar.
EM90, Çin pazarında 818.000 RMB (yaklaşık 106.200 €) fiyatla satışa sunulacak. Bu fiyatlandırma, Volvo'nun EM90'u lüks minivanlarla rekabet ettireceği anlamına gelirken, Volvo'nun elektrikli araç segmentindeki liderliğine vurgu yapar.
Bu bağlamda, Zeekr 009'un başlangıç fiyatının EM90'un altında olduğu göz önüne alındığında, Volvo'nun EM90 için talep ettiği fiyat konusundaki stratejisi ve marka nüfuzu merak konusu. Volvo, EM90'un 106.200 €'luk giriş seviyesi fiyatıyla pazarda fark yaratmayı mı amaçlıyor, yoksa Zeekr gibi şık bir model için bu premiumu haklı çıkaran bir marka gücüne mi sahip?