Gazetemiz Haber'deki köşem'de önce Yepaş'ın elektrik hizmeti alan bir müşterisi ve bir köşe yazarı olarak 12.04.2020 tarihinde 'Hatırlattığın için Teşekkürler YEPAŞ' başlıklı bir yazı yazdım.YEPAŞ söz hakkını kullanarak bir açıklama gönderdi. Şirket açıklaması için YEPAŞ'a teşekkür ediyorum.
Bir elektrik tüketicisi olark YEPAŞ'ın verdiği hizmeti biliyor ve takip ediyorum. Eksik bilgilerim olabilir. Doğrusu faturayı tekrardan SMS yoluyla bildirmesine de asla karşı değilim, değiliz. Yaptığı bilgilendirmeyi yerinde ve doğru buluyorum. Burada anlatmak istediğim husus yaşadığımız olağanüstü dönemin bir sonucu olarak tamda sokağa çıkma yasağının ilan edildiği 11 Nisan 2020 sabahı saat 09:05 'de böyle bir bilgilendirmeyi ve hatırlatmayı yapmasıdır. Bu bilgilendirme 13 Nisan günü yapılamaz mıydı? Covid -19 belası bütün yaşamı altüst etmişken herhalde EPOK yani Elektrik Piyasası Düzenleme Kurulu, YEPAŞ'a bu bilgilendirmeyi 2 gün sonra 13 Nisan 2020'de yaptığı için bir ceza kesmezdi! Yanılıyor muyum? Bir tüketici olarak çok şey istemedim.
Açıklamada 18 Mart 2020 döneminden beri şirketin insiyatif alarak borçtan elektrik kesme işlemine ara verdiği ifade edilmiş. Teşekkür ediyorum.Umarım şirket yine insiyatif alarak bu süreden sonra ödenmeyen elektrik tüketimleri için zor durumda kalan küçük esnaf, sanayici ve mağdur, ihtiyaç sahibi mesken tüketicilerinden de tahsilat işlemi sırasında gecikme bedeli almaz. YEPAŞ'tan dileğim bu olağanüstü dönemde hayatı biraz daha kolaylaştırması insanları gülümsetmesidir. Bu çok zor değil. Tarafıma gönderdiğiniz açıklamanın tamamını başta şirketinizden elektrik hizmeti alan elektrik tüketicilerinin ve kamuoyunun değerlendirmesine ve takdirlerine saygıyla sunuyorum.
İşte YEPAŞ'ın Açıklaması;
'Sayın Ayhan HAMLI,
YEPAŞ olarak sizleri yakından takip ediyoruz. Bu hafta sonu Haber Gazetesinde yer alan 'Hatırlattığın İçin Teşekkürler YEPAŞ!' başlıklı yazınızı üzülerek okuduk. YEPAŞ adına bahsettiğiniz konulara açıklık getirmek ve sizleri bilgilendirmek isteriz. Samsun – Ordu – Çorum – Amasya ve Sinop illerinde yaklaşık 2,1 Milyon müşterinin elektrik tedarikçisi olan YEPAŞ, 5 il ve bağlı ilçelerin de 10 YEPAŞ İşlem Merkezi – 69 Yetkili İşlem Merkezi ve 500 üzerinde
Fatura ödeme noktası ile müşterilerine elektrik hizmet vermektedir.
YEPAŞ olarak önceliğimiz her zaman için müşteri memnuniyeti olup tüm süreçlerimiz bu kurumsal hassasiyet üzerine belirlenmektedir. Yazınızda bahsettiğiniz üzere, müşterilerimize sahada yapılan okuma işleminin ardından fatura oluşturulmakta ve bu faturalar tüketim yerine bırakılmakta olup aynı zamanda cep telefonu bilgisi olan müşterilerimize de SMS ile bilgilendirme yapılmaktadır. Bu uygulama, fatura ile bilgilendirmenin müşteriye hızlı olarak yapılmak istenmesinin yanında EPDK tarafından yayınlanan Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin de bir amir hükmüdür. Anılan mevzuat gereği sahada yapılan tüm işlemlerle ilgili SMS – E-posta vb dijital kanallar üzerinden bilgilendirme yapılma mecburiyetimiz söz konusudur. Bu durum, tüm ülkemiz de yaşanmakta olan Covid-19 Krizi kapsamında yapılan bir uygulama olmayıp yaklaşık iki yıldır bu şekilde bilgilendirmeler yapılmaktadır.
Ayrıca yaşanmakta olan bu olağanüstü dönem içerisinde müşterilerimizin en az mağduriyet yaşamaları adına rutin dışında uygulamalar yapılmaktadır. Şöyle ki, krizin başladığı 18 Mart 2020 döneminden beri Şirketimiz tarafından inisiyatif alınarak, borçtan elektrik kesme işlemlerine geçici süre ile ara verilmiştir. Bu uygulama halen devam etmektedir. Her ne kadar kesme işlemi olmasa bile müşterilerimizin alternatif kanallardan bilgilendirilmesi ve faaliyeti devam eden ödeme kanallarımıza yönlendirilmesi yapılmaktadır. Bunun yanı sıra faaliyetleri devam eden iş yerlerimiz de haftalık olarak dezenfektasyon işlemleri yapılmakta, çalışanlarımızı ve müşterilerimiz olası risklerden koruma adına işyerlerimize sıra ile müşteri alımı yapılmakta, çalışanlarımızın maske, eldiven, siperlik gibi kişisel koruyucu malzemeleri noksansız temin edilerek kullanmaları sağlanmaktadır. Bu olağanüstü dönemin bir an önce ortadan kalkarak çalışanlarımızın, hemşerilerimizin, şehrimizin ve ülkemizin sağ ve selamet olarak yoluna devam etmesi en büyük dileğimizdir. Yanlış anlaşılmaların ortadan kalkması adına bu bilgilendirmenin yapılma ihtiyacının hasıl olduğunu tekraren belirtir, iyi günler dileriz. Saygılarımızla.'
Evde kalalım, Sağlıklı Kalalım. Herkese Covid-19'suz günler diliyorum.