Sıfırdan eticaret dünyasına girmek özelikle dijital platformlara henüz çok aşina olmayan girişimci ve işletmeler için oldukça zorlu bir süreç olarak görülür. Aynı şekilde site yönetimi de korku ile karşılanan hususlardan yine biridir. Ne var ki her ikisi de kısa sürede öğrenilebilecek basit noktalardır.

Ne var ki söz konusu işlemlerin kolayca yapılması her e-ticaret sitesinin başarılı sonuçlar vereceğini göstermez. Bunun için dikkatli edilmesi tavsiye edilen bazı konular vardır:

·       Pazar Araştırması ve Rakip Analizi Yapmak

Halsizlik ve Bitkinlik Sizi Sessizce Ele Geçiriyor Olabilir Halsizlik ve Bitkinlik Sizi Sessizce Ele Geçiriyor Olabilir

·       Doğru Nişi ve Ürünleri Belirlemek

·       Etkin Pazarlama ve Promosyon Planları Oluşturmak

Tüm bu noktalara dikkat etmek sıfırdan e ticaret yapmak isteyen girişimciler ve işletmeler için büyük bir önem taşır.

Pazar Araştırması ve Rakip Analizi Yapmak

Pazar araştırması ve rakip analizi yapmak e ticaret girmeden dikkat edilmesi gereken noktalardan bir tanesidir. Pazar araştırması hangi ürün veya hizmetlerin talep gördüğünü ve potansiyel müşterilerin ne tür ihtiyaçları olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Bu işletmenizin doğru ürün ve hizmetleri sunmasını sağlar.

Hedeflediğiniz demografi, yaşam tarzı, alışkanlıklar gibi faktörleri anlamanıza yardımcı olur. Bu sayede pazarlama stratejilerinizi hedef kitleniz için optimize edebilirsiniz. Bunun yanı sıra benzer ürün veya hizmetlerin ne kadar fiyatlandırıldığını ve potansiyel müşterilerin hangi fiyat noktalarına daha duyarlı olduğunu belirlemenize da olanak tanır.

Hangi pazarlarda daha büyük bir potansiyel olduğunu ve hangi bölgelere odaklanmanız gerektiğini belirlemek için pazar araştırması yapmak da aynı şekilde önemlidir. Rakip analizi de sıfırdan e ticaret yapmaya başlamadan şu gibi avantajlar sağlar:

·       Rakip analizi pazardaki fırsatları ve tehditleri belirlemenize fırsat tanır.

·       İş stratejinizi şekillendirirken hangi alanlara odaklanmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olur.

·       Nasıl farklılaşacağınızı ve rekabet avantajı elde edeceğinizi anlamanıza yardımcı olur. Hedef kitleniz için benzersiz bir teklif sunmanızı sağlar.

·       Hangi hedef kitlenin hangi rakip tarafından hedeflendiğini gösterir. Hangi demografik gruplara veya pazar segmentlerine odaklanmanız gerektiğini belirlemenize imkan verir.

·       Rakiplerinizin zayıf yönlerini anlayarak sizin için olası riskleri belirlemenizi sağlar. Stratejinizi oluştururken daha bilinçli kararlar almanıza olanak tanır.

·       Benzer ürün ya da hizmetlerin nasıl fiyatlandırıldığını anlamanıza yardım eder. Kendi fiyatlandırma stratejinizi belirlemeniz için imkan tanır.

Böylece bu işlemi doğru ve verimli bir şekilde belirlemek, e ticaret yapmaya daha verimli şekilde başlamanıza olanak tanır.

Doğru Nişi ve Ürünleri Belirlemek

Doğru niş ve ürünleri belirlemek, sıfırdan e ticaret yapmaya başlamadan önce dikkat edilmesi gereken noktalardan biridir. Çünkü bu hangi ürünleri sunacağınızı ve ne satacağınızı belirler.  Genel anlamda bunları belirlemeden önce şunlar bilinmelidir:

·       Başarılı bir şekilde yönetebileceğiniz ve ilgi duyduğunuz bir niş seçmek önemlidir.

·       Kendi ilgi noktalarınız önemlidir; ancak bu ilgi noktalarında ne gibi rakipler olduğunu, ne gibi farklılıklar yaratabileceğinizi bilmek çok daha özen gösterilmesi gereken bir konudur.

·       İlgi alanlarınızı ve tutkularınızı değerlendirdikten sonra, bu alanlarda talep olup olmadığını araştırmalıdır. Potansiyel müşterilerin ne tür ürün veya hizmetlere ihtiyaç duyduğunu anlamaya çalışmalıdır.

·       Rakip analizi yaparak hangi alanlarda fırsatlar olduğunu ve rekabetin eksik olduğu noktaları belirlenmelidir.

·       Seçtiğiniz nişe yönelik hedef kitleniz tespit edilmelidir. Demografik, yaşam tarzı, ilgi alanları gibi faktörleri anlamaya çalışarak hedef kitlenizi daha iyi anlaşılmalıdır.

Tüm bunların yanı sıra seçtiğiniz ürün veya hizmetlerle ne tür kar marjı elde edebileceğiniz de  değerlendirilmelidir. Aynı zamanda pazar araştırması yaparak benzer ürünlerin nasıl fiyatlandırıldığını incelenmelidir.

Sıfırdan e ticaret yapmak istiyorsanız, tüm bunları bilmek ve özen göstermek daha başarılı olmanıza yardımcı olur.

Etkin Pazarlama ve Promosyon Planları Oluşturmak

Eticaret yapmaya yeni başlamayı yeni düşünüyorsanız, bu konuda dikkat etmeniz gereken noktalardan bir tanesi de etkin pazarlama ve promosyon planları meydana getirmektir. Etkin pazarlama daha fazla müşteriye ulaşmanıza olanak tanırken, promosyon da daha fazla insanın ilgisini çekmenize fırsat tanır.

E-ticaret pazarı genellikle rekabetçi bir ortamda faaliyet gösterir. Etkin pazarlama ve promosyonlar, işletmenizi rakiplerinizden ayırarak dikkat çekmenizi sağlar. Yeni müşterileri çekmenin etkili bir yoludur. İlgi çekici teklifler ve kampanyalar, müşterilerin sitenizi ziyaret etmelerini ve alışveriş yapmalarını teşvik eder.

Bu gibi yönleri yeni açılan bir sitenin daha iyi şekilde tanıtılmasını, daha fazla potansiyel müşteri çekmesine olanak tanır. İyi planlanmış pazarlama ve promosyon kampanyaları, satışlarınızı artırmanın etkili bir yoludur. Özellikle kampanya dönemlerinde veya özel günlerde yapılan indirimler, satışları tetikler.

Ayrıca sadece bunlarla sınırlı da değildir. Etkin pazarlama ve promosyonlar, mevcut müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmasını sağlar. Sadık bir müşteri tabanı oluşturmak, uzun vadeli başarı için kritik öneme sahiptir. Dolayısıyla mevcut müşterileri kaybetmemek, onları elinizde tutmak için de bunlar şarttır.

Ancak özellikle e ticaret yaparken promosyonlar ve indirimler doğru şekilde planlanmalıdır. Sık sık yapılması müşterilerin buna alışmasına, fiyatlar normale geldiğinde alımların düşmesine neden olur. Aynı şekilde iki promosyon ve indirim arasında uzun bir süre olması, müşterilerin ilgisini kaybetmenize neden olur.

Tüm bunların dışında e ticarette birlikte çalışacağınız platform da başarılı çözümlere ulaşmak için şarttır. Eğer avantajlı paketler arasından kendinize en uygun olan ile başlamak istiyorsanız, eticaret.com tarafından size sunulan seçeneklere bakabilir ve bir karar verebilirsiniz.