Netflix'in neredeyse bir yıl önce duyurduğu ve baharda uygulamaya başladığı hesap paylaşımı kısıtlaması, hesap borçlularının çoğunu henüz ödeme yapmaya korkutmadı. Ancak MoffettNathanson'un yeni bir anketine göre bu muhtemelen iş açısından mantıklı.

Bu pazar araştırma firması, Publishers Clearing House'u (evet, şirket insanların ön kapılarına dev kopya çekleri gönderen bir çekiliş düzenlemenin yanı sıra başka şeyler de yapıyor) üçüncü çeyrekte 19.000 Amerikalıyla video akışı hizmetini kullanımları hakkında anket yapmak için görevlendirdi . İlk çıkarım: Çoğu Netflix izleyicisi kurallara göre izliyor.

Ankete katılanların yüzde 77'si yalnızca kendi hesaplarını kullandıklarını söylerken, yüzde 8'i bazen başka birinin aboneliğine güveniyor (rapor bunun nedenini açıklamıyor) ve yüzde 14'ü yalnızca diğer kişilerin hesaplarını izliyor.

Çoğu durumda hesap paylaşımı bir aile meselesidir: Ebeveyn-çocuk paylaşımı %42, kardeşler %24 ve diğer aile bağları %17 oranındadır. Rapor, Netflix'in bir haneyi nasıl tanımladığı ( belgelerine göre "bir evde birlikte yaşayan insanlar" ) ile bu izleyicilerin tercih edebileceği daha esnek tanımlar arasındaki potansiyel uçurum konusunda uyarıda bulunuyor. 

Ancak Netflix için kısa vadeli en büyük sorun, hesap borçlularının çoğunun henüz şirketten herhangi bir kötü program almamış olmasıdır. Yalnızca %23'ü kullanımlarıyla ilgili bir uyarı aldıklarını söylüyor, ancak bu alıcıların %72'si o zamandan beri ödünç aldıkları hesaplara kilitlenmiş durumda. Raporda, bu izleyicilerden herhangi birinin Netflix'in paylaşıma karşı önlemlerinden kaçınmak için geçici çözümler deneyip denemediği tartışılmıyor .

ŞOK Market 28 Aralık İndirim Kataloğu: Hazır Sistem Oyun Bilgisayarları ve Teknoloji Fırsatları! ŞOK Market 28 Aralık İndirim Kataloğu: Hazır Sistem Oyun Bilgisayarları ve Teknoloji Fırsatları!

Bu rakamlar, Netflix'in temmuz ayında (eş CEO'su Greg Peters'ın 2. çeyrek kazançları açıklamasında bunun "kademeli olarak uygulanacağını" söylediğinde) tarif ettiği bu baskının yavaş uygulanmasının , o zamandan bu yana pek fazla hız kazanmadığını gösteriyor. 

MoffettNathanson'un raporu aynı zamanda hesap ödünç almaktan tutuklanan çoğu izleyicinin gözlerini başka yere çevireceğini de öne sürüyor. Abonelik ödünç alan ve engellenen kişilerin yalnızca %32'si ya kendi hesaplarını alacaklarını ya da zaten sahip olduklarını söyledi. Ancak bu, hâlâ ortak bir hesaba erişimi olan ve PCH'ye ödemeye başlayacaklarını veya halihazırda ödemiş olduklarını söyleyen borçluların %22'sinden daha yüksek bir orandır. 

MoffettNathanson'ın özetle matematiği: "Netflix mevcut paylaşımcıların %25'ini reklam katmanlarına yeniden abone olmaya ikna edebilirse, bu 6,8 milyon net ekleme ve 567 milyon dolarlık yıllık abonelik geliri anlamına gelecektir."