Bacasız sanayi olarak da tanımlanan turizmin, etkin ve etkili kullanımı halinde hem yerel hem de merkezi ekonomi açısından başat bir rol üstlenmesi mümkündür. Hassaten yerel planda düşünüldüğünde turizmde odak nokta olmayı başarabilen yerler bakımından nasıl bir amudi yükselişin gerçekleştiği, şehrin kaderi ve çehresinin ne surette etkilendiğini anlamak için çok uzağa gitmeye gerek yoktur. Basit bir örnek sadedinde Samsun itibariyle keşfine yönelik mazisi çok uzak olmayan Vezirköprü Kanyonu bu açıdan doğru değerlendirmeler yapılmasına kafi derecede veri sağlamaktadır. Burada soru şudur; böylesi bir doğa harikasından istifade noktasında doğru pozisyon alınmakta mıdır? O noktada mütereddit olunması gerektiğine yönelik güçlü sinyaller mevcuttur. Zira Türkiye'de nadir coğrafi muhteva taşıyan söz konusu kanyon açısından turizme yönelik ciddi adımlar ne yazık ki atılmamakta ya da belki daha doğru bir ifadeyle ağır hareket edilmektedir.

Yerli ya da yabancı bir turistin en temel beklentisi, ziyaret rotasına eklediği yer ile ilgili yüksek düzeyde tatmin sağlamaktır. Tatmin düzeyini tayinde gezilecek ve görülecek yerler ile ilgili doğru planlama yapılması, bu noktada sunulan hizmetin ziyaret edilen turizm öğesinin fiziki olanaklarına paralel olması son derece önem taşımaktadır. Hepimiz için benzer tecrübe ile sabittir ki turist sıfatı ile bir seyir mevzubahis olduğunda maddi ve manevi bileşenlerin üst düzeyde olması halinde yüreklerde kalan yegane şey, ziyarette temel hedef olan haz duygusudur. Fert nazarında bırakılan bu etki, bir kelebek etkisi yaratmak suretiyle diğer insanlara da sirayet edeceği izahı gereksiz bir duruma tekabül etmektedir. Turizmde büyüme, turizmle kalkınma olanaklıdır. Bu hususta en önemli paydaşlardan biri de hizmet sektörüdür. Daha da özelde ise tur operatörleri, oteller ve restoranlardır. Bu müesseseler bakımından standart model davranış yakalanabilirse ziyarete konu edilen yeryüzü parçasının cazibesi taçlanabilecektir.

Turizm tek kişiye bırakılamaz. Turizm tek kişinin altından kalkabileceği bir husus da değildir. Turizm mahiyeti itibariyle irili ufaklı 100'e yakın kesime, doğrudan ya da dolaylı temas eden bir ana sektördür. Bu nedenle bir kişinin irade veya tasarrufuna bırakılmaksızın tüm bileşenlerle bir ortak akıl üretip, belli bir plan dahilinde tatbikatında gönüllü nefer olunması gereken turizmde gerekli özveriyi ortaya koyup bir esaslı hareket başlatılması icap eder. Bu noktada Samsun Turizm ve İşadamları Derneği (SAMTİAD) tarafından, '4 Mevsim Samsun' adı altında gelenekselleştirilmesi murad edilen bir fotoğraf yarışması düzenlenmiştir. Düzenleme heyetine şahsımın da dahil edilmesi suretiyle onurlandırıldığım, 29 Ekim 2018 tarihine kadar fotoğraf toplayacak bu faaliyet ile Samsun denildiğinde zihinlerde bir çengel gibi asılacak, Samsun'u doğru anlatan, görsel meziyetlerini aleme temaşa ettirecek bir görüntünün elde edilmesi hedeflenmektedir. Zira her şehrin bir karakteri vardır ve bunu aksettirecek bir görüntü şehre mutlak surette katma değer katar. Başvuruların www.dortmevsimsamsun.com adresinden yapılması mümkündür.