n Basitleşmek, kelime itibari ile günlük yaşamda insanları irrite edici bir kelime olmakla birlikte işletmecilik açısından son derece önemli bir kavram.
nn Teknolojinin gelişmesi ile birlikte şirketler de kendilerini gelişen teknolojiye ayak uydurmak zorunda hissetti ve bu durumun doğal bir sonucu olarak web sitelerini yaptırdı. Hatta bugün iş internet sitesi yaptırmanın ötesine geçti ve artık mobil teknolojilerin hayatımızda büyük yer kaplaması sonucu insanlar tüm ihtiyaçlarını mobil teknolojiler aracılığı ile çözmeye başladı. Gelinen noktada banka kredisinden stok takibine kadar birçok süreci artık mobil teknolojiler sayesinde cepten, tabletten ve bilgisayarlarımızdan yapar duruma geldik. Bilgiye çabuk erişmeyi de ekleyince; insanların ciddi zaman sorunları olmaya başladı. Başta zaman tasarrufu olarak hayatımıza giren mobil teknolojiler sosyal medyanın da hayatımıza girmesi ile beraber ciddi manada zaman alıcı bir hal haline geldi. Bireylerin artık akıllı telefonları var ve bu sayede de facebook, twitter ya da instagram hesaplarını mobil cihazlar sayesinde yönetebiliyor hale geldiler.
nn Tüm bu yukarıda sayılan faktörler insanların bilgisayarlar başında daha fazla zaman harcaması zorunluluğunu ortaya çıkardı. Bununla birlikte işletmeler hedef kitleleri ile daha iyi iletişim kurmak için web siteleri başta olmak üzere elektronik mecralardaki içeriklerini de ona göre dizayn etme ile karşı karşıya kaldı. Elbette bu da içerik başta olmak üzere karmaşıklık sorununu da beraberinde getirdi. Yani tüketici istediği şeyi rahatlıkla bulamaz bunun yerine ilgili ilgisiz birçok içeriğin yer aldığı platform ile yüzleşmek durumunda kaldı. Benzer şekilde tüketici işletmeleri ile çağrı merkezleri arasında da sorunlar yaşanır hale geldi. Çağrı merkezlerinin çıkış noktasında müşteri ile daha iyi iletişim kurma felsefesi var ise de bugün gelinen noktada müşteri aradığı kişiye ulaşamayan ve sürekli o tuştan başka tuşa yönlendirilen bir kişi durumuna geldi. Benzer şekilde mobil telefonların internet özelliğini kullandığımızda da işletmelerin web siteleri mobil platformlara uygun dizayn edilmediği için yani başka bir anlatımla işletmelerin web siteleri hala masa üstü bilgisayarlardan açılıyormuş gibi dizayn edildiği için müşteri mobil platformu kullandığı zaman negatif müşteri deneyimi gerçekleşmiş oluyor. Müşteri bu durumda o sayfadan hemen çıkıyor ve mobil uygulamanın olduğu rakip şirketin sayfasında giriyor.
nn Peki bu sorunun çözümü nedir? Bu sorunun da en kolay çözüm yolu basitleşmek. Yani her şeyi basit düşünüp ona göre hareket etmek.
nn Google’ın da aslında tüm arama motorları içerisinde bu kadar popüler olmasındaki en önemli neden kullanımının basit olmasıdır. Bugün sadece bu özelliğinden kaynaklı olarak birçoğumuz ilk açılış sayfamız olarak google’ı kullanıyoruz. Hatta bugün hemen her şeyi google’a soruyor ve öğreniyoruz.
nn Tüm bu faktörlerden sonra şunları söylemek mümkün.
nn · Web sitelerinizin dizaynları basit olsun
nn · Müşteri kolaylıkla aradığı şeyi bulsun
nn · Müşteriye sadece söylemek istediklerinizi söyleyin. Fazla kalabalık etmeyin
nn · Mobil dünyanın farkında olun ve kendinizi bu dünyaya adapte edin
nn · Mobil uygulamanız mutlaka olsun.
nn · Müşteriniz size kolaylıkla ulaşsın.
n