Çocuk bir ailenin en önemli yapı taşı. Çocuk dünyaya geldiği zaman ailenin de yapısı değişiyor. Çocuk olmadan önce eşler daha ziyade çocuksuz aileler ile misafirliğe gidip geliyorlar. Çocuklar olduktan sonra artık misafirliklerin yüzdesel dağılımında çocuklu ailelerin daha fazla olduğunu görüyoruz. Bir restorana gidileceği zaman bakılacak olan ilk unsur mama sandalyesinin olup olmaması veya çocuk oyun alanının olup olmamasıdır.
Çocuklar ekonomik sistemin de çok önemli bir aktörüdür. Dünyaya geldiği ilk günden itibaren anne babalar çocukları için 'en iyisini' ister. Kendileri için almaktan vazgeçer ama çocuklarının şartlarının iyi olması için elinden gelenin en iyisini yapar. Bu bağlamda bebek bezinden tutun giyeceği kıyafete kadar ekonomik şartlarının el verdiği ölçüde en iyisini almaya özen gösterir.
Bugün itibari ile baktığımız zaman çocuklara yönelik olarak ürünlerin sayısının oldukça fazla olduğunu görüyoruz. Fast food sektörü başta olmak üzere birçok sektör çocuklara özel menüler planlamakta ve onların seveceği, hoşlanacağı birçok ürünü çıkarmaktadır.
Eskiden bir anne baba ile çocuk alışverişe çıktığı zaman anne babanın dediği oluyor iken bugün artık evin patronu çocuklar haline gelmiştir. Özellikle TV'ler yer alan çizgi filmler ve animasyon filmler başta olmak üzere çocukları uyaran sayısı çok fazla hale gelmiştir. Günümüzde bir çocuğun marka bilincinin gelişmesi 4 yaşında gerçekleşmektedir. 4 yaşına gelen bir çocuk artık herhangi bir markayı adı ile bilmekte ve rakiplerinden farkını da size anlatır hale gelmiştir.
Lisanslı ürünlerin sayısının artması ile birlikte çocukların ekonomi içindeki ağırlığı her geçen gün artmaktadır. Çocukların okul çantasından beslenme çantasına kadar hemen her ürün artık bir karakter ile özdeşleşmiş hale gelmiştir.
Çocukların söz sahibi olduğu bir diğer alan da bilgisayar oyunları sektörüdür. Çocuk oyunu oynarken tüm dikkatini oyuna verdiğinden dolayı markalar da bilgisayar oyunlarına yönelmiş ve oyunlara sponsor olmaya başlamışlardır. Örneğin bir araba yarışı oyununda araba markaları kendi markaları ile orada yer almaktadır. Bu sayede çocuk büyüdüğü zaman araba markasını biliyor, özelliklerini tanıyor hale geldiği için başka bir anlatımla markaya aşina olduğu için satın alma kararını çok kolay şekilde vermektedir.
Dünyanın en önemli pizza üreticilerinden birisi ilk defa Türkiye pazarına girdiği zaman pizza ilk etapta Türk tüketicisinden talep görmemiştir. Ninja Kaplumbağalar çizgi filmi ile pizza kültür olarak çocuklara anlatıldıktan sonra pizza markası muazzam bir başarı elde etmiştir.
Çocuklar günümüzde evde hemen her alanda söz sahibi durumdadır. Satın alma kararlarında ağırlığı artmış ve alışverişlerde söz sahibi hale gelmiştir.