Çocuk ve gençlerin gelişimlerini tiyatro merkezli sanat programları ile desteklemek üzere bir sosyal girişim olarak kurulan Çocuk Genç Sanat Tiyatro tarafından sahnelenen, Türkiye’nin en büyük çocuk ve gençlik müzikali DOLAP, Nurus’un desteğiyle deprem bölgesindeki gençlerle buluşacak. Deprem bölgesindeki gençlere sanatın iyileştirici ve ufuk açan gücünü ulaştırmayı hedefleyen müzikal; 27 Eylül Gaziantep, 28 Eylül Adana ve 29 Eylül İskenderun’da sahnelendikten sonra, turnesine 1 Ekim İzmir’de devam edecek.
Kurulduğu günden bu yana yüzlerce çocuk ve genci tiyatro, dans ve müzik çalışmalarıyla buluşturan, çocuk ve gençlerin gelişimlerini tiyatro merkezli sanat programları ile desteklemek üzere bir sosyal girişim olarak kurulan Çocuk Genç Sanat Tiyatro, son oyunu “DOLAP” müzikalini deprem bölgesindeki gençlerle buluşturmaya hazırlanıyor. İki perdeden oluşan ve 40 kişilik dev prodüksiyonla ilk kez 21 Mayıs’ta sahne alan ve yeni sezona hazırlanan müzikal, Nurus’un desteğiyle sanatın iyileştirici ve kapsayıcı gücünü deprem bölgesindeki gençlere ulaştıracak.
Bu kapsamda müzikal; 27 Eylül’de Gaziantep Üniversitesi Kongre Salonu’nda, 28 Eylül Adana Yaşar Kemal Kültür Merkezi’nde, 29 Eylül’de İskenderun Belediyesi Kültür Merkezi’nde ve deprem bölgesinin ardından 1 Ekim’de İzmir Ahmet Adnan Saygun Konferans Salonu’nda gençlerle ve aileleriyle buluşacak.
Gençler, deprem bölgesindeki yaşıtlarına ilham verecek
Gençler tarafından yine gençlerin ve yetişkinlerin izlemesi amacıyla yazılan DOLAP müzikali; distopik konusuyla varoluşsal sorular soran ve oyunun kendi hayali dünyası içerisindeki gençliğin anlam arayışına katkıda bulunan bir oyun olarak dikkat çekiyor. Bu yönüyle oyun, sadece izleyici çocukları ve gençleri değil, aynı zamanda ebeveylerini de eğlendirip iyi vakit geçirtirken; kimlik, kişisel gelişim ve bireysel potansiyel gibi konularda da sorular sordurmayı amaçlıyor. Gençlerin bakış açılarını genişletmek, bazı toplumsal normları sorgulatmaya teşvik etmek ve kendilerini ifade etmek için önlerinde fırsatlar olduğunu da göstermeyi hedefleyen DOLAP, 8-18 yaşları arasındaki 25 çocuk ve gencin performansıyla, yaşıtlarına da ilham ve güç kaynağı olacak. Prova mekanı olarak Han Spaces’ın desteğini alan oyunda dekor olarak da Nurus’un Matilda adlı , mevcut hiçbir sandalyeye benzemeyen hem renkli hem de çok eğlenceli koltukları yer alıyor.
Oyunun Konusu:
Artık hiç birşey eskisi gibi olmayacak.
Sistemin geleceklerini belirlemek ve topluluğun ortak faydası için doğru yere yerleştirmek üzere; kişilerin en belirgin özellikleri üzerinden bir sınava hazırladığı çocuklar kendilerini bulmak için çalıştırılırken sıkışıp kalmışlardır.
Oysa insan ruhu, insanın yetenekleri zengindir, yaşam kısıtlanamayacak, düzleştirilemeyecek kadar canlı ve kuvvetlidir. Hele aşk.
Bir gün gençlerden biri cesaretini aşktan alır ve açıkça kuralların dışına çıkar. Ve herkes kendi dolabının içindekileri ortaya çıkartmaya başlar. Hayat canlanır. Düz olan, aslen olması gerektiği gibi çeşitli iradi kavşaklara açılır.
Oyunun Künyesi:
YAZAN — YÖNETEN: Yonca İnal
YAPIMCI:
MÜZİK:
KOREOGRAFİ:
OYUNCULAR:
PSİKOLOJİK DANIŞMAN: Uzm.Dr Süleyman Hecebil/Psikoloji Dünyası
Teşekkürler: Allpoints Restaurant Group, HanSpaces, Ispanak Müzik, Nurus, Shiva Textile, Spectrum.
Nurus Hakkında:
1927 yılında kurulan, öncü profesyonel mobilya üreticilerinden Nurus, bugün 50'den fazla küresel noktada müşterilerine hizmet veriyor.
Teknolojiyi ve yenilikçi tasarımı birleştirerek insanların sağlıklı yaşamına öncelik veren Nurus, birçok uluslararası ödülün sahibi. Red Dot Product Design Award, Universal Design ve Design Management Europe'u Türkiye'ye ilk kez getiren, IF Product Design ve Good Design'ı Türkiye'de mobilya sektöründe ilk kez kazanan Nurus, içinde German Design Award'ın da olduğu 100’ü aşkın tasarım ödülüne sahip.
Marka ve tasarımda disiplinlerarası bilgi transferi sağlayan German Design Council'a Türkiye'den ilk ve tek marka olarak davet edilen Nurus, bu üyelikle geleceği şekillendiren 350 dünya markası arasında bulunuyor.
16 milyondan fazla mimarın, iç mimarın ve tasarım meraklısının takip ettiği Architonic Top 200 Markaları Listesi'nde de yer alan Nurus, kreatif endüstrideki çalışmalarına büyük kararlılıkla devam ediyor.
Mekanların önemli olduğu bugünün dünyasında Nurus, benzersiz tasarımlar arayan bireyler için çalışma alanlarını ve yaşam alanlarını yeniden tanımlarken, hızlı ve ihtiyaca uygun çözümler sunuyor.
Nurus, hem sosyalleşmeyi etkinleştirip hiyerarşiyi azaltmayı hem de motivasyonu artırarak farklı kuşakları bir araya getirip yaratıcılığı desteklemeyi hedefliyor. Son teknolojiye entegre tasarım ve ürünleri ile kullanıcıları destekleyen Nurus, ürünlerine özel 'Nurus Links' ile mobilya ve elektronik eşyalar arasında bağ kuruyor; günlük operasyonlara hız ve kolaylık getiriyor.
Dünyada 3. jenerasyonda başarılı olmuş ve Alpha Circle Aile Şirketleri arasına dahil edilen Nurus, ofis mobilyası alanında Türkiye'nin belgelendirilmiş ilk AR-GE merkezine de sahip. Bir mühendislik firması olan Nurus'un şu anki fabrika kapasitesi 40 bin m2. Yeni fabrika binası projesi ile 60 bin metrekare alanda üretim yapmayı hedefliyor.
Yaklaşık 600 çalışanı bulunan Nurus'un yönetim kurulunun yüzde 60'ı kadınlardan oluşuyor. Türkiye standartları için oldukça yüksek bir rakam olan bu sayı Nurus'un istihdam politikasının bir parçası.. Beyaz yakalı kadın çalışanların oranı yüzde 55.
shop.nurus.com online satış kanalı ve Türkiye'nin önde gelen e-ticaret pazar yerleri ile omni-channel satış anlayışını birkaç yıl önce hayata geçiren Nurus, ilk defa sadece çocuk kullanımına uygun bir ürün üretiyor. Ürün, sonbaharda çıkacak.
Büyümeye devam eden Nurus, Eylül ayı sonunda Azerbaycan'da ve yıl sonuna kadar da Özbekistan'da mağaza açılışı planlıyor.
Birten Gökyay ve Akın Gökyay’ın kurduğu Gökyay Vakfı bünyesindeki Satranç Müzesi, Akın Gökyay’ın Guinness Rekorlar kitabına girmiş; Türkiye’deki tescilli, ilk ve tek satranç koleksiyonunu sergiliyor.