n

n

n

n

n Müşteri segmentasyonu pazarlama açısından son derece önemli bir kavram. Birçok işletme segmentasyon işini yapamadığı ya da yanlış yaptığı için zarar ediyor ya da kendilerini müşterilerine doğru ifade edemiyorlar.

n

n Segmentasyon ya da pazar bölümlendirme basit olarak müşterilerin demografik, psikografik ve davranışsal kriterler baz alınarak bölümlendirilmesidir. Segmentasyon kavramının facebook ile ne alakası var diyeceksiniz…

n

n Facebook hayatımıza gireli 10 yıl oldu. İşletmeler artık facebook üzerinden eleman alımına bile başladı. İster potansiyel ister mevcut çalışanlarının paylaşımlarına göre onların hakkında çıkarımlarda bulunuyor ve ona göre karar veriyorlar.

n

n Facebook ile ilgili hemen bazı istatistikler vermek istiyorum. Son rakamlara göre ‘facebook’un

n

n · Toplam kullanıcı sayısı 1,26 milyar

n

n · Mobil kullanıcıların sayısı 680 milyon

n

n · Her gün aktif olan kullanıcı sayısı 76 milyon

n

n · ABD dışındaki kullanıcıların oranı u

n

n · Sahte facebook profil sayısı 81 milyon

n

n · Vefat edenlere ait profil sayısı 30 milyon

n

n · Bir dakikada yapılan “beğen” sayısı 1,8 milyon

n

n · 18-29 yaş arası kullanıcı oranı 4

n

n · 65 yaş üzeri facebook kullanıcı oranı E

n

n ‘Facebook’ta en kalabalık ülkeler ise;

n

n · ABD 165 milyon

n

n · Brezilya 66 milyon

n

n · Hindistan 62 milyon

n

n · Endonezya 46 milyon

n

n · Meksika 40 milyon

n

n · İngiltere 33 milyon

n

n · Türkiye 32 milyon

n

n Tüm bu istatistiklerin facebook ile şöyle bir ilgisi var. Hepimizin bildiği gibi ‘facebook’ta arama yaparken arama kriterleri koyarak arama yapma olanağımız var.

n

n Hedef müşteri kriterlerini ister Türkçe ister İngilizce girin. Karşınıza potansiyel müşterilerin geldiğini göreceksiniz. Üstelik bunu yapmak ücretsiz.

n

n Burada kritik nokta ise müşterilerimizi doğru tespit etmek. Hep söylediğim gibi müşterilerini doğru tespit etmeyen şirket, batmaya mahkumdur.

n

n

n