n
nn
nn Müşteri segmentasyonu pazarlama açısından son derece önemli bir kavram. Birçok işletme segmentasyon işini yapamadığı ya da yanlış yaptığı için zarar ediyor ya da kendilerini müşterilerine doğru ifade edemiyorlar.
nn Segmentasyon ya da pazar bölümlendirme basit olarak müşterilerin demografik, psikografik ve davranışsal kriterler baz alınarak bölümlendirilmesidir. Segmentasyon kavramının facebook ile ne alakası var diyeceksiniz…
nn Facebook hayatımıza gireli 10 yıl oldu. İşletmeler artık facebook üzerinden eleman alımına bile başladı. İster potansiyel ister mevcut çalışanlarının paylaşımlarına göre onların hakkında çıkarımlarda bulunuyor ve ona göre karar veriyorlar.
nn Facebook ile ilgili hemen bazı istatistikler vermek istiyorum. Son rakamlara göre ‘facebook’un
nn · Toplam kullanıcı sayısı 1,26 milyar
nn · Mobil kullanıcıların sayısı 680 milyon
nn · Her gün aktif olan kullanıcı sayısı 76 milyon
nn · ABD dışındaki kullanıcıların oranı u
nn · Sahte facebook profil sayısı 81 milyon
nn · Vefat edenlere ait profil sayısı 30 milyon
nn · Bir dakikada yapılan “beğen” sayısı 1,8 milyon
nn · 18-29 yaş arası kullanıcı oranı 4
nn · 65 yaş üzeri facebook kullanıcı oranı E
nn ‘Facebook’ta en kalabalık ülkeler ise;
nn · ABD 165 milyon
nn · Brezilya 66 milyon
nn · Hindistan 62 milyon
nn · Endonezya 46 milyon
nn · Meksika 40 milyon
nn · İngiltere 33 milyon
nn · Türkiye 32 milyon
nn Tüm bu istatistiklerin facebook ile şöyle bir ilgisi var. Hepimizin bildiği gibi ‘facebook’ta arama yaparken arama kriterleri koyarak arama yapma olanağımız var.
nn Hedef müşteri kriterlerini ister Türkçe ister İngilizce girin. Karşınıza potansiyel müşterilerin geldiğini göreceksiniz. Üstelik bunu yapmak ücretsiz.
nn Burada kritik nokta ise müşterilerimizi doğru tespit etmek. Hep söylediğim gibi müşterilerini doğru tespit etmeyen şirket, batmaya mahkumdur.
nn
n