Almanya uluslararası ekonomide sağlam bir yere sahip. Dünya Ticaret Örgütü'nün (DTÖ) her yıl yayınladığı sıralamalarda, Almanya düzenli olarak Çin ve ABD'nin ardından dünyanın en büyük üç ihracat ülkesi arasında yer alıyor. Almanya'da kazanılan neredeyse her iki euro'dan biri yurt dışıyla yapılan işler üzerinden elde ediliyor. İstihdamın neredeyse dörtte biri ihracata bağlı; bu oran sanayi alanında yarıya ulaşıyor. Almanya'da yaklaşık 800 bin şirket dış ticarette faal durumda. Alman Sanayi ve Ticaret Odası'nın (DHIK) tahminlerine göre Alman şirketleri yurt dışında 7 milyondan fazla kişiye istihdam sağlıyor.
Almanya yaklaşık 150 uluslararası sektör fuarıyla malların pazarlandığı dünya çapında önemli bir yer. Küresel ölçekte lider durumdaki sektör fuarlarının yaklaşık üçte ikisi Almanya'da gerçekleşiyor. Önemli yıllık fuar organizasyonlarından biri, sanayinin performans fuarı sayılan Hannover Fuarı, bir diğeri de iki yılda bir Frankfurt'ta (Main) gerçekleşen Uluslararası Otomobil Fuarı (IAA). Bilgi teknolojileri alanındaki lider organizasyonlarsa Hannover'deki CeBIT ve Berlin'deki Uluslararası Medya Fuarı (IFA) eğlence ve iletişim amaçlı elektrotekniğin sergilendiği yer olarak dikkat çekiyor. Berlin'de her yıl turizm sektörü, Uluslararası Turizm Borsası'nda (ITB) biraraya geliyor. Kitapla ilgili olarak da Frankfurt Kitap Fuarı her yıl Ekim ayında dünya çapındaki en önemli sektörel etkinliklerden biri olarak düzenleniyor. Görüntü teknolojisi ve görsel medya alanındaki adres Köln'deki 'photokina.'
Almanya ihracat alanında otomobil ve otomobil parçaları, makine, kimyasal ürünler ve elektronik veri işleme sistemleri ağırlıklı sektörlerle öne çıkıyor. Bu dört ürün grubu Almanya'nın ihracat hacminin yarısını oluşturuyor. Almanya'nın toplam ihracatının yüzde 58'i AB üyesi olan partner ülkelere gerçekleşiyor. Dolayısıyla da bu ülkeler Almanya'nın ihracatında en önemli hedef pazarı oluşturuyorlar. Fuarlar dünya ticareti için merkezi öneme sahip. Almanya fuar merkezi olarak uluslararası fuarların organizasyonu ve yürütülmesi konusunda dünya ülkeleri arasında birinci. Dünyanın küresel açıdan en önemli sektör buluşmalarından üçte ikisi Almanya'da gerçekleşiyor. Almanya'da her yıl düzenlenen yaklaşık 150 uluslararası fuar 10 milyon kişi tarafından ziyaret ediliyor. Almanya aynı zamanda hem Avrupa hem de dünya çapındaki ürün ticareti için önemli bir transfer noktası. AB'de bu kadar çok ürün transferinin gerçekleştirildiği başka bir ülke yok. AB'deki ilk on lojistik pazarının cirolarının üçte biri Almanya'da elde ediliyor. Almanya'da yaklaşık üç milyon kişi lojistik alanında çalışıyor.
Hamburg Limanı yılda yaklaşık 9,7 milyon standart konteyner geçişiyle dünya ticaretine açılan bir kapı. Almanya, uluslararası ticaretin kurallarının belirlenmesinde, finans piyasalarının düzenlenmesinde, para ve kur yönetimi gibi konularda küreselleşmenin şekillenmesine katkıda bulunmak üzere çalışıyor. Frankfurt, Münih, Köln, Berlin ve Hannover kentlerinde düzenlenen dünyaca ünlü sektörel fuarlara katılım büyük. Bu büyük fuarlara ve gelişmiş şehirlere en fazla yolcu taşıyan Lufthansa Group Havayolları ise yolcu sayısı ve kapasitesinde artış sağladı.
Fuarlarla öne çıkan Almanya'nın ulusal havayolu şirketi Lufthansa, kendi bünyesinde yaklaşık 100 ülkede 200 çeşit uçuş noktasına ve diğer ortak havayolları ile dünyada yaklaşık 410 uçuş noktasına hizmet sağlıyor. Lufthansa Alman Hava Yolları hem Haziran ayında hem de yılın ilk yarısında uçuş kapasitesinde tarihi bir başarı elde etti. Lufthansa'nın filosu Avrupanın en büyük havalimanı olan Frankfurt Havalimanı'nda bulunuyor. Haziran ayında Lufthansa Group Havayolları, bir önceki yıla göre yüzde 18 artışla, yaklaşık 12 milyon yolcu taşıdı. Haziran ayında doluluk oranı, bir önceki yıla göre 2.6 puan artış göstererek yüzde 82.8 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde yolcu kapasitesi, bir önceki yıla göre yüzde 12.3, gelir ise yüzde 15.9 artış gösterdi. Doluluk oranı ise 2.6 puan artışla yüzde 82.8'e yükseldi.
Samsun bulunduğu yer itibari ile birçok Avrupa ülkesinden daha avantajlı yerde. Bu avantajını ekonomiden aldığı pay ile desteklemelidir. Benzer şekilde fuar sayısının artması ile beraber gerek katılımcı sayısı gerekse de ziyaretçi sayısının artması ile şehrin ekonomisi de canlılık kazanacaktır.