Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz'ın, "inatçı" bir yapıya sahip olduğuna dün bir kere daha tanıklık ettim…
TÜYAP 4. İnşaat Fuarı açılışında, Samsun-Krasnodar uçak seferlerinin
3 Nisan'da karşılıklı olarak haftanın cumartesi ve salı günleri gerçekleştirileceğini açıkladığında, içimden "pes" dedim...
Önce o süreci hatırlatmak isterim...
2010 yılıydı. Yusuf Ziya Yılmaz, 'kardeş şehir' ziyaretleri sırasında gezdiği Krasnodar'da, sağlık, turizm ve inşaat başta olmak üzere birçok sektörde, Samsunlu yatırımcı için büyük bir fırsat olduğunu gördü...
Sonra bir süre iki şehrin ileri gelenleri arasında ziyaretler devam etti ve sonunda Samsun-Krasnodar arasında ticari ilişkilerin gelişmesi için uçak seferlerinin başlatılması gerektiği konusunu kamuoyuyla paylaştı...
Öneri, TSO Başkanı Zeki Murzioğlu'nun da kafasına yatmıştı. Karşılıklı uçak seferleri için kamuoyunda geniş bir 'mutabakat' vardı...
Önce, THY ile temas kuruldu. Sonuç alınamayınca Bora Jet ile görüşüldü. Onların da cevabı aynıydı. Sorun yolcu kapasitesindeydi. Daha sonra bir başka Rus şirketi devreye girdi. Anlaşma sağlandı. Duyurular yapıldı. Ancak, o şirket, ekonomik sıkıntıya uğrayınca planlar da alt üst oldu...
Yaşanan süreçte, uçak seferleri konusu, kamuoyunda eleştirilir hale geldi, bazı insanlar girişimleri "ti"ye aldı…
.
Samsun TSO, 2014 yılında Krasnodar'da "Samsun Günleri Fuarı" düzenlendi. Amaç, Samsunlu yatırımcıların Rusya'nın lüks tüketimde 3. şehri olan Krasnodar'daki kazanç potansiyelini görmelerini sağlamaktı...
Vali Hüseyin Aksoy, Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz ve TSO Başkanı Zeki Murzioğlu ile birlikte çok sayıda sanayici ve işadamı da fuardaydı...
Rusya'da devalüasyonun en ağır yaşandığı günler olmasına rağmen "umut ışığı" vardı...
THY uçağı ile yapılan 50 dakikalık yolculuk sonrası Samsun'a dönüldüğünde, izlenimler olumluydu...
Öyleyse uçak seferleri başlatılabilirdi ve Rusline Havayolu ile anlaşma sağlandı. Beklenen yolcu kapasitesine ulaşılamamıştı ama bundan da ötesi, Türkiye ile Rusya arasında "uçak krizi" çıkmıştı. Böylelikle umutlar bir kere daha suya düştü...
Aradan geçen zaman içinde hiç kimse Samsun-Krasnodar arasındaki ekonomik ilişkileri konuşmadı ama biri vardı ki, aklından çıkarmamıştı. O kişi de Yusuf Ziya Yılmaz'dan başkası değildi ve bürokratlarına talimatı verdi. Samsun'un 'dışa açılımı' için Krasnodar bir fırsattı...
Ve nihayet, Rusline Havayolu ile yeniden anlaşma sağlandı ve 3 Nisan'da Samsun-Krasnodar uçak seferlerinin başlatılması kararlaştırıldı...
Ancak, bunun bir de maddi bedeli vardı ve Büyükşehir Belediyesi, yolcu kapasitesi düştüğünde şirketin zararını karşılayacaktı...
Yılmaz'ın, 8 yıllık süreçte yaşanan olumsuzluklara rağmen, Samsun'daki hizmet sektörünün yeni kazanımlarına yönelik umut ışığı olarak gördüğü uçak seferlerinin başlatılmasını sağlamasındaki inadı, bu şehre yeni iş ve aş imkanları getirecektir!...
Dilerim, hep birlikte Samsun bunu başarır!..