Anayasa'nın 59. maddesi derki,
'Devlet her yaştaki Türk vatandaşlarının
beden ve ruh sağlığını geliştirecek önlemler alır, sporun kitlelere yayılmasını destekler.
Eğitim öğretim faaliyetleri planlanırken spor ve beden eğitimi ile ilgili müfredat programları yapılır. Öğrencilerin gelişim özellikleri göz önünde tutularak kişisel ve toplumsal yanından sağlıklı mutlu iyi ahlaklı ve dengeli bir kişiliğe sahip yapıcı yaratıcı bireyler yetiştirilmeleridir.
Bu nedenle spor ve eğitim sistemleri içinde araştırılmalı ve geliştirebilmelidir.
Sistem uygulamaya başlayınca;
-Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi becerileri kazanmalı,
-Sporun sağlığına yaralarını öğrenmeli yaşamında uygulamalı,
-Spor yaparken; işbirliği içinde çalışma birlikte davranma becerisi kazanmalı,
-Görev ve sorumluluk almalı liderlik yapabilmeli,
-Kendine güven duyma yerinde ve çabuk karar verebilmeli,
-Kazananı takdir etme kaybetmeye kabullenmeli,
-Demokratik hayatın gerektirdiği tavır ve alışkanlıklar kazanabilmeli,
Ancak bunları kazanabilmek için de okul- aile arasında uyumlu bir işbirliği olmalı. Okuldaki ders saatleri spora uyumlu hale getirilmeli. Becerilerini geliştirebilmeleri için iyi eğitilmiş antrenör, öğretmenlerden yaralanılmalı. Bir sistem oluşturulmalı sporcunun antrenmanlara devamlılığı sağlamalı. Son yıllarda oluşturulan TOHM (Türkiye Olimpiyatlara Hazırlık Merkezi) ve spor merkezi ile çalışmalar verimli bir şekilde devam ederken üç yıldır ilimizde yetenek seçimi yapılmaktadır. Daha çok gencin bu sistemin içinde yer alması sağlanmalı. Eğitim problemleri aşılmadan sportif başarılar yarım kalır. O nedenle; 'Eğitim ve spor vazgeçemeyeceğimiz bir yaşam biçimi olmalıdır'...