Önce güzergahı sonra da
maliyetiyle
tartışılan
hafif raylı sistemin
ikinci etabı olan
Gar- Tekkeköy
arasındaki
hattın;
trafo, sinyalizasyon
ve üstyapı donatıları
için İller Bankası ndan
175 milyon kredi alınması
gündemde...
Borç içinde olan
Büyükşehir Belediyesi,
bir büyük
sıkıntıyı daha üstlenecek....
Zaten, İl Özel İdaresi nin
bünyeye katılmasıyla personel
maaşları yükünü
çeken Büyükşehir Belediyesi nin,
ilçelere yapılan
ve yapılmakta olan
birtakım hizmetleri de
karşılamak durumunda
bulunduğunu hatırlatmak isterim...
Çünkü yeni yasa,
ilçelerin temel altyapı sorunlarını
çözme görevini, büyükşehir belediyelerine
vermiştir...
Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz ın
parasızlıktan yakındığı
açıklamaları, hala hafızalarımızda...
O yüzden şöyle bir öneride bulunuyorum:
175 milyon liralık bir altyapı yatırımına ihtiyacı bulunan
Gar-Tekkeköy arasındaki güzergahta,
ilk aşamada raylı değil de tekerlekli sistem
çalıştırılsa ve yolcu kapasitesine göre de iki sistemden biri tercih edilse,
daha iyi olmaz mı?..
175 milyon lira az bir para değil. Hiç kimse, kimseye
karşılıksız para vermiyor. Yani, bu kredinin de faizi var...
Bu borcu Büyükşehir Belediyesi ödeyecek ama
para da milletin cebinden çıkacak...
Gar-OMÜ kapısı güzergahındaki
raylı sistemin işletmesi, bakım-onarımı,
personel alımı ve çeşitli tedariklerinde
yapılan yanlışlıklardan
tecrübe edinen
Büyükşehir Belediyesi nin
önce metrobüsü tercih etmesi,
daha akla ve mantığa yakın!..
Eskiler, Borç yiğidin kamçısı derdi...
Ama para ödenmediğinde
hiç kimse yiğit falan
dinlemiyor...