İnternet hayatımıza aktif şekilde gireli çok kısa bir zaman olmasına rağmen, hayatımızın odak noktasına oturdu. Artık insanlar sabah işe geldiklerinde ilk yaptıkları iş elektronik postalarına bakmak oldu.
Akıllı telefonların da kullanılmasıyla birlikte, internet artık sürekli olarak kullandığımız bir olgu haline geldi. Akıllı telefon kullanımında dünyada birinciyiz. Günde ortalama 72 kez telefonumuzu kontrol eder hale geldik.
Elektronik postalarımız, akıllı telefonlarımıza tanımlı. Bakacağımız ya da satın alacağımız ürünü, uygulama dükkanlarından bakıyor ve indiriyoruz. Sözlük kullanımından oyunlara kadar artık uygulama dükkanlarından her şeyi indirebiliyoruz.
Bu da şirketlere inanılmaz bir kulvarın açılmasına neden oldu. İster endüstriyel pazarlama yapın isterseniz nihai tüketicilere yönelik uygulama yapmayan şirketin uygulama yapana göre satışları ve bilinirlik oranları daha az.
Son birkaç aydır önce dizilerde işlenen ve şimdi artık herkesin kullandığı bir çılgınlık daha ortaya çıktı. İsmi pokemon çılgınlığı. Bundan 5 ya da 6 yıl önce çocukların oynadığı pokemon şekil değiştirdi ve sanal şekliyle karşımıza çıktı.
Ünlüsü ünsüzü herkes sokakta pokemon avlamaya çıktı. 6 günde Amerika oyun pazarının yüzde 5'lik bir payını ele geçirdi. 4-7 Temmuz 2016 tarihleri arasında Twitterdata verilerine göre pokemon hakkında 4.7 milyon tweet atıldı. Bu duruma elbette markalar da kayıtsız kalmadı. RedBull başta olmak üzere Starbucks, Calve, Çamlıca Gazoz gibi şirketler de bu çılgınlığa ortak oldu ve pazarlama aktivitelerine dahil etti. Pokemon avlanacak yerler olarak kendi işletmelerini gösterdiler ve bilinirliklerini katladılar.
Pazarlamadaki en önemli kurallardan bir tanesi 'bir marka ne kadar bilinir ise o kadar satın alınır'. Bu kuralı unutmamak lazım.
Pokemon gerçeği bir kez daha bizi işletmelerin sanal dünyada var olmaları gerçeği ile bir kez daha karşılaşmamıza neden oldu. Neredeyse uygulaması olmayana kız verilmeyecek bir duruma geldik. Artık reklamlar sanal ortamlarda daha sıklıkla verilmeye başlandı.
Bu yüzden işletmelerin de sanal dünyaya daha fazla yatırım yapmasının zamanı geldi de geçiyor. Bu gerçeği ne kadar algılayabilirsek işletmelerimiz açısından o kadar iyi olacak.
Peki pokemon çılgınlığının bu zaman çıkması tesadüf mü sizce? O zamanın çocukları bugün büyüdü ve akıllı telefon kullanıyor. Çocukluklarını yaşayamayan insanları da üzerine eklediğimiz zaman, durumun ne kadar önemli olduğunun farkındasınızdır.
Pokemon oyununun en önemli özelliklerinden ya da farklılığından bir tanesi de oyunu dışarda oynuyor olmanız. Bu açıdan diğer bilgisayar oyunlarından farklı. Diğerleri sizi bilgisayar başında ve evde oyunu oynamanızı sağlarken bu oyun sizi dışarı çıkarıyor ve sizin o mekana gitmenizi sağlıyor.
Hala internet sitesinin gereksiz olduğunu düşünen işadamlarımız var mı bilemiyorum ama artık herkes her şeyi uygulamasından ya da internet sitesinden satın alıyor. Elektronik ticaretin bu kadar önemli olduğu dünyada ticaretin şeklinin ve kurallarının değiştiğinin farkına varmak ve bu duruma ayak uydurmak lazım.
Yoksa iş işten geçmiş olacak.