n
nn İmam, öne geçen ve önder demektir.
nn Cemaatle namaz kılmaya gittiğimizde camilerde ilginç durumlarla karşılaşırız.
nn Cemaate mezhep ile ilgili toptan bir sorgulama yapsanız, büyük bir ihtimalle herkes “ Hanefi” diyecektir. Bunun nedeni ise bölgemizde nadiren başka mezhep mensuplarının bulunmamasıdır.
nn Ancak namaz kılınmaya kalkıldığında pratikte bunun tersi görülür.
nn Kiminin ayakları omuz genişliğinde, kiminin ise askerdeki gibi topukları arkadan yapışık, kimilerinki ise de değişik açıklıkta olduğunu göreceksiniz.
nn Elleri bağlama konusuna gelince de aynı durumlarla karşılaşırız.
nn Rukü ve secde halleri de bir başka…
nn İmamlarda da durumun pek farklı olduğunu söyleyemiyoruz.
nn Bunun hangisi doğru?
nn Aynı mezhebe mensup olduğunu ifade eden Müslümanların, namazın sıhhatine zarar vermeyen fakat faziletine halel getiren bu tür farklılıkları ortadan kaldırmak gerekmez mi?
nn İmam arkadaşlarımız ilmihali ellerine alıp farzına, vacibine ve sünnetine riayet edilecek bir namazı öğretemezler mi?
nn Aynı durum kıraat için de söz konusudur.
nn Peygamberimiz(sav), “ Namazlarınızı benden gördüğünüz gibi kılınız” buyurmuşlardır.
nn Bunu mezhep alimleri kılı kırk yararcasına belirlemişlerdir. Rastgele kılmak, namazı ciddiye almamaktır.
nn Örneğin ; namazda herhangi bir davranış ve şekli sevgililer sevgilisinin kılış şekline uydurma zorunluluğu vardır. Bunu önemsememek, asla doğru bir davranış değildir.
nn Müslümanlar camilerde kendisi gibi namaz kılmayan safdaşına sormalıdır. Yanındaki kardeşinin mi, yoksa kendisinin mi doğrudur?
nn En az bu kadar ciddiyet göstermelidir. Aynı anda ikisinin(aynı mezhepte iseler) doğru olması mümkün değildir. İmamlarımız ve cemaatlerimiz bu konuyu sorgulamalıdır diye düşünüyoruz.
nn Selam ve dua ile…
nn
nn
n