n
nn İmam-Hatip okulları, devletin diğer okulları gibi eğitim- öğretim veren kurumlardır.
nn Bu okullarda okuyan çocuklar, bazı yerlerde bürokraside hala ikinci sınıf muamelesi görmüş olsalar bile bu okulların devlet okulu olma gerçeğini değiştirmiyor.
nn Ve yine de İmam-Hatip okullarının bu ülkenin gerçeklerinden ve zaruri sonuçlarından doğdukları gerçeğini değiştirmiyor.
nn Bürokratlarımız bu gerçeği kavramalıdır. Bürokratların varlık nedeni milletimizdir.
nn Bürokratlarımız bu okulları ve burada okuyan çocuklarımızı makamda yükselme ya da siyasi görüş ayrılıklarından doğan intikam alma duygularına alet etmemelidirler. Dünyada belki yükselebilirler ya da okulu engelleyerek duygularını tatmin edebilirler. Onları tayin eden iktidar onlara güvenmiş ve eğitimi onlara emanet etmiştir.
nn Görevini yapmayanlar şunu bilmelidirler ki, her zaman iki türlü ihanetin muhatabı olacaklardır:
nn Bunlardan birincisi görevlerini yapmamakla birlikte onları tayin eden iradeye karşı ihanet ,
nn İkincisi ise dinlerini ve tarihlerini öğrenmek isteyen masum çocukları engelleme ihaneti.
nn “Şapka düştüğünde insanlardan kel saklansa” bile Allah’tan gizlenemez.
nn İmam-Hatip okulunda okuyan ve okuyacak çocuklar diğer okulların çeşitli sınıflarında okuyan yine o mahallenin çocuklarıdır. Aynı sınıfta hatta aynı sırada okuyan iki çocuğun biri normal ortaokula, diğeri ise İmam-Hatip ortaokuluna geçmiştir. Geldiği sınıfını ve sırasını boşaltmıştır.
nn Bu çocuklar uzaydan gelmemiştir ve gelmeyecektir. Onları ayrı görmek, ikinci sınıf mekanlara tıkamak negatif ayrımcılıktır.
nn Devlet her türlü okulu yapar ve masrafını karşılar da İmam-Hatip okullarına sıra geldiğinde neden adres olarak vakıflar ve dernekler gösterilmektedir?
nn Devletin gözetim ve denetiminde eğitim ve öğretim veren bu okulların öğrencileri kimin çocuklarıdır? Bunlar uzaylı mı?
nn Selam ve sevgi ile…
nn
n