n

n

n

n

n Başta tesettür firmaları olmak üzere İslami toplumda herkesin kendine göre bir örtünme şeklinin olduğu görülmektedir.

n

n Çeşitli kaynaklar, İslami örtünün genel olarak nasıl olması gerektiğini ortaya koymuştur.

n

n Kadının asıl örtüsünü belirten Nur Suresinin 31. Ve Ahzab Suresi’nin 59. Ayetidir.

n

n Genel adı “CİLBAB” olarak ifade edilen bu örtünün niteliklerini daha sonra yazmak üzere bugün genel anlamda şartlarını yazalım:

n

n 1-Bedeni bütünü ile örten bir elbise olmalıdır.

n

n Bedeni örtecek bu elbise: “Cilbablarını üstlerine örtsünler” âyet-i kerimede geçen “Cilbab” kelimesinin tanım sınırları içine girmiş olmalıdır. Giydiği elbise kollu olsa bile her yönden sarkmış olmalı ve bedene yapışmamalıdır. Kadının beden ve organlarını, giyinilen elbisenin içinde belli etmemelidir.

n

n Ümmü Seleme (r.a.) şöyle demiştir:

n

n “Cilbabları ile örtünsünler” emri nâzil olunca, ensâr kadınları baştan aşağı cilbablarına bürünmüş olarak çıktılar.

n

n Âişe (r.a.) şöyle demiştir:

n

n Allah ilk muhacir kadınlarına rahmetini ihsan buyursun. “Başörtülerini…” emri nâzil olunca elbiselerinin eteklerini parçaladılar ve onlardan başörtüsü yaptılar.”(Taç Tercemesi,C.3/315-16)).

n

n 2-Kadının giyeceği elbise kalın olmalı, ince olmamalıdır.

n

n İslâmî tesettürden gaye vücudu örtmektir. Giyinilen ince elbise, vücudu gerçek mânada örtmeyeceği için örtü olmaz. İnce elbise erkeğin bakışına mani olmadığı gibi, bakanın bakışını da perdelemez.

n

n Peygamber (s.a.v.):

n

n “Ebû Bekr (r.a.)’in kızı Esmâ (r.a.) üzerinde ince ve şeffaf bir elbise olduğu halde Peygamber (s.a.v.)’in yanına girdi: Peygamber (s.a.v.) ona iltifat etmedi ve:

n

n “Ya Esmâ! Kadın hayız görüp buluğa erince, -yüzüne ve ellerine işaret ederek- ancak şurası ve buraları müstesna, vücudunun bir tarafının görülmesi caiz değildir.”(a.g.e).

n

n

n

n 3-Giyilen elbise, yabancıların dikkat ve bakışlarını çekecek kadar renkli ve süslü olmamalıdır.

n

n “Zinetlerini göstermesinler…” âyet-i kerimesinin emrine göre ayarlanmış olmalıdır. Kadın, zinet ve zinet yerlerini göstermeleri sakınca olmayan kişilere karşı kasıtlı ve göstermek gayesiyle açmamalı ve göstermemelidir. Kadınların, kocalarından başka, mahremleri bulunan (evlenmelerinde dini sakınca olan) erkeklere zinet ve zinet yerlerini göstermelerine izin verilmesi zarurete binaendir.

n

n Peygamber (s.a.v.):

n

n Meymune binti Saad (r.a.)’den:

n

n Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdu:

n

n “Zinetini kocasından başkasına gösteren kadın, kıyâmet günündeki karanlığa benzer; onun ışığı yoktur.”(a.g.e.c.2/597).

n

n Devam umuduyla selam ve sevgiler…

n

n

n

n

n
order abortion pill redirect where can i buy abortion pills