Oyunlaştırma, en basit haliyle var olan herhangi bir platforma (web sitesi, uygulama, çevrimiçi bir topluluk vb.) motivasyonu artırmak, marka sadakatini güçlendirmek gibi amaçlarla oyun prensiplerini entegre etme sürecidir. Çoğu kişi oyunlaştırmayı ilk duyduğunda 'iş amacıyla yaratılmış oyun' anlamını çıkarır. Ama oyunlaştırma aslında; var olan bir şeyin içinde, oyunlarda uygulanan motivasyon tekniklerinin uygulanmasıyla, çekici bir alan yaratmak ve deneyimin etkisini artırmakla ilgilidir.
Oyunlaştırma ne işe yarar?
- Müşterilerinizin, potansiyel müşterilerinizin ve ortaklarınızın katılımını arttırır.
- İnsanların başarı ve rekabet duygusuna seslenir, böylece bir reklama maruz kalmış gibi hissetmezler ve kendi istekleriyle markanıza yönelirler.
- Potansiyel müşterilerinizi tanımanıza ve ilerleyen süreçlerde onlar için kişiselleştirilmiş kampanyalar yapmanıza yardım eder.
- Çalışanlarınız arasında ortaklık duygusu oluşturur, kurum içinde bağları güçlendirir
- Potansiyel müşterinin satın alma kararını etkiler.
- Sahip olunan müşterilerin sadakatini güçlendirir.
- Marka tanıtımı için etkili bir araçtır; sıkıcı pazarlama yollarına başvurmadan kitleleri marka hakkında bilgilendirir.
Oyunlaştırmanın etkili/yararlı olması için yapılması gerekenler
- Kitlenizi tanıyın. Pazarlamanın her kolu için, bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken ilk adım. Seçeceğiniz platformdan oyunun tarzına, kitlenizden yola çıkaran şekillendirmeniz gerekiyor. Örneğin, Y ve Z kuşağı için oyun çok farklı anlamlara gelir ve sadece Y ya da Z kuşağına seslenmeyi seçmek ya da onları buluşturmak istemek stratejinizin önemli bir kısmını oluşturur.
- Araştırın. Daha önce kitleniz için yapılmış işleri, onların neyi ödül olarak gördüklerini ve hangi duygularla harekete geçtiklerini belirleyin.
- Zamanlamaya karar verin. Zamanlamayı iyi belirlemek oyunlaştırma için önemli bir diğer faktördür. Bir spor karşılaşmasında devre arası, son gelen otobüsü bekleyen insanlar ya da AVM'den rastgele geçen insanlar gibi; farklı platform ve kitleler için uygun zamanlamayı yapmalı ve harekete geçmelisiniz.
- Çekici unsur eklemek. Oyunlaştırmanın içinde olmazsa olmaz olan nokta, belirlediğiniz kitleyi belirlediğiniz platforma kendi istekleriyle getirecek çekici unsurun bulunmasıdır.