Son zamanlarda televizyonda izlediğim bir reklam çok hoşuma gitti. Bu reklamın sadece güzelliği değil aynı zamanda işletmecilik açısından taşıdığı önem de bir hayli fazla. Reklamı hatırladınız mı bilemiyorum. Reklam Eti’nin. Eti’nin yapmış olduğu bir kampanyayı çok güzel bir şekilde anlatmış.
Aslında Eti’nin “sarı bisiklet” kampanyası planlı bir şekilde yürütmüş olduğu kampanyanın devamı niteliğinde. Hemen somutlaştıralım. Eti’nin hepimizin bildiği Burçak isimli bir ürünü var. Burçak ile başlayan ve diğer ürünlerinde de doğallığı vurgulayan bir dizi pazarlama iletişimi çabasının son halkası.
Sarı bisiklet kampanyasında ise vurgu bir derece daha derinleştirilmiş ve insanların birey olarak spor yapmamalarına vurgu yapılmış. “Sarı bisiklet seni çağırıyor” şeklinde bir slogan üretilerek, insanları hareket etmeye çağırıyor. Hepimizin bildiği gibi Sağlık Bakanlığı yaklaşık 1 yıldır obezite ile bilinçli bir savaş başlatmış durumda. Hazırlanmış olan kamu spotları aracılığı ile de insanları hareket etmeye çağıran bir kampanya sürdürülüyor. Restoranlarda tuz kullanımının azaltılmasına yönelik alınan tedbirler, hazırlanan kamu spotları gibi unsurlar ile ülkemizdeki obezite oranlarının düşürülmesine yönelik bir dizi faaliyet yürütülmekte. Eti’nin yaptığı sarı bisiklet kampanyası bu çerçevede düşünüldüğünde aslında ülkemizde çok önemli bir sorun olan obezite ile mücadele kapsamında da önemli bir faaliyet. Eti’nin yaptığı kampanyayı sadece bir reklam faaliyeti olarak görmek bu yüzden bir hata olur.
Kentleşmenin çok yoğun olduğu, herkesin apartmanlarda yaşadığı ve çocuklarımızın da sokak oyunlarından uzak olduğu gerçeğini de hatırladığımızda; kampanya aslında son derece önemli bir proje haline geliyor. Ek olarak çeşitli sağlık dergilerinden ve programlarından da bildiğimiz üzere insan ölümlerinin çoğu bireylerin hareket etmemelerinden ve oturur halde geldiklerini de biliyoruz. Bu yüzden de sarı bisiklet kampanyası, son derece önemli. Çocukken hatırlayacağımız üzere aynı sokak ve apartmanda oturduğumuz arkadaşlarımız ile bisiklet turları düzenliyor idik. Şimdilerde bu maalesef fitness salonlarında uygulanır hale geldi. Bu açıdan da değerlendirildiğinde proje yine önemli bir görevi yerine getirmiş durumda.
Reklamda dikkat edilen bir unsur da şu. Reklamda tüm yaş grubundan insanı mümkün. Bisiklet sürmek aslında insanın yaşı küçükken öğrendiği ve ileriki yaşlarda da unutulmayan bir beceri. Reklamda bisiklet sürmenin bu özelliği reklamda her yaş grubundan insanın oynatılması ile ve vurgulanmış durumda. Ayrıca her yaştan insanın bisiklet sürebileceği özelliği de vurgulanmış durumda.
Sarı bisiklet reklamında vurgulanması gereken bir diğer özellik ise bisikletin renginin sarı olması. Bisikletin renginin sarı olmasının iki temel nedeni var.
1. Eti’nin tüm iletişim mecralarında kullandığı ana renklerden birisinin sarı olması. Eti’nin web sitesine girdiğinizde de göreceğiniz gibi Eti’nin kullandığı ana renklerden birisi sarı.
2. Sarı renk sarı, ışığın, sevincin, üretim ve verimliliğin rengidir. İnsana sevinç ve coşku verir. İlham vericidir. Bilgiyi ve bilgeliği ifade eder. Mutfak için oldukça uygundur. Sarı midenin ve sindirim sisteminin de rengidir. İştahı açar, hazımsızlığı ve sindirim sistemi rahatsızlıklarını önlemeye yardımcı olur. İştah açıcı etkisi ile özellikle iştahsız çocuklar için faydalıdır. Vücuttaki zehirli maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasını kolaylaştırır ve kanı temizler. Sarı renk zihin faaliyetlerini artırır ve insana cesaret verir.
“Sağlık için Hareket, Hareket için Sarı Bisiklet” kampanyası, umarım tüm şirketlere örnek olur.