Başlığı okuyan herkesin yüzünde bir tebessüm ve aklında soru işareti olduğunu hayal ediyor gibiyim. 1 saatte 10 milyar dolar kazansak neler olurdu? Ya da acaba kim ne iş yapmış olabilir ki 1 saatte 10 milyar dolar kazanmış olsun.
O zaman size hemen 1 saatte 10 milyar doları kimin kazandığını söyleyeyim. Kazanan Alibaba. Peki 1 saatte 10 milyar doları nasıl kazanmış?
Pazarlamada müşterileri bölümlendirme yaparken çeşitli kriterler kullanılır. Örneğin yaş cinsiyet gibi değişkenlerin ele alındığı demografik bölümlendirme, yaşanılan bölgeye göre yapılan coğrafi bölümlendirme, insanların sosyo-kültürel ve psikolojik faktörlerine göre yapılan psikografik bölümlendirme ve anneler günü babalar günü gibi şeklinde olan davranışsal bölümlendirme.
Alibaba 'bekarlar günü' bölümlendirmesi sayesinde kimsenin aklına gelmeyen bir Pazar bölümü yarattı ve bu Pazar bölümüne yönelik olarak da yaptığı kampanya ile satışa başladığı ilk 85 saniye içinde 1 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi
Bekarlar Günü Festivali, ABD'li şarkıcı Mariah Carey ile Japonyalı bir Beyonce taklidinin katıldığı ve ayakkabı alışverişi temalı bir Cirque du Soleil gösterisinin yapıldığı bir gala töreniyle başlatıldı.
Peki Bekarlar günü nedir?
Alibaba, Bekarlar Günü'nü, Sevgililer Günü'nün anti tezi olarak icat etti.
Şu anda dünyanın en büyük internetten satış festivali ve geçen yılki etkinlik, Batı'daki benzerleri Kara Cuma ve Siber Pazartesi'nin toplamından daha fazla ciro yaptı.
Festivalde Xaomi, Apple ve Dyson gibi teknoloji devlerinin de aralarında bulunduğu 180 binden fazla markanın ürünleri yer alıyor
Geçen yıl Alibaba etkinliği Batı pazarına da sunmuş ve AliExpress uygulamasının ABD ve İngiltere'deki indirilme oranları zirve yapmıştı.
Bugün artık dünyada bilgi en değerli varlık. Bilgiye sahip olan rakiplerinden birkaç adım daha önde oluyor. Büyük veri dönemini yaşadığımız dönemde veriye sahip olmak kadar onu işlemek ve bilgiye dönüştürmek daha önemli. Bilgiye yatırım yapan her zaman kazanır. Bilgi her oyunu bozar.