n
nn Canik Belediyesi’nin “ Samsun Trafik ve Ulaşım Çalıştayı”nda Samsun’un ulaşımında TCDD yani, DEVLET DEMİRYOLLARI da tartışılmış, konu ile ilgili bir tebliğ de sunulmuştur.
nn Bilindiği gibi önümüze bir Avrupa demiryolu haritası koyduğumuzda demir ağların, ülkelerin zenginliği ile doğru orantılı örüldüğü görülmektedir.
nn 1924- 26 yılları arasında inşa edilmiş Samsun demir yolu Sivas yoluyla İç Anadolu’ya bağlanmıştır.
nn En son bakımı Samsunlu Ulaştırma Bakanı Hüseyin Özalp tarafından yapılmış Çarşamba – Samsun hattı, atıl durumda bulunmaktadır.
nn Sunulan tebliğde, “ Samsun Çarşamba hattı en son kapanmadan Samsun Milletvekili Cemal Ali Şan’ın çabalarıyla alınan motorlu tren setleri ile Çarşamba hattı çalıştırılmıştır. Siyasi alaka kesilince de Çarşamba hattına elveda dedikten sonra Amasya Belediye Başkanı bu trenleri istedi ve aldı. Amasya – Samsun çalışan ray otobüsleri bugün Amasya- Havza arasında çalışmaya devam etmektedir” denilmiştir.
nn Ve yine sunulan tebliğde ,” Devletimizin başta, hükümetimizin demir yolları çalışmaları adeta bir sevdaya dönüştü. Son on yılda demir yollarına verilen önemi rüyalarımızda dahi göremezdik. Baştan aşağı eski yollarımızı ve tesislerimizi yeniledik. Yük tren işletmeciliğinde devrimler yapıldı. Modern tren işletmeciliğine başladık. Lokomotifimizi, yolcu ve yük vagonlarımızı kendimiz yapıyoruz.” Denilmiştir.
nn Türkiye artık bu alanda sanayisini de oldukça geliştirmiştir.
nn Konuşmacıların üzerinde durdukları bir proje daha vardı ki, o da, “Samsun Fatsa Demiryolu ile Amasya- Çorum Ankara baypas hattı ve tabii ki hızlı tren projesi” idi.
nn “Trabzon başardı, inşallah Samsun da başarır” temennisinde bulunuldu.
nn Biz de aynı duygularla selam ve sevgiler diyoruz…
nn
n