n
nn Tevhit ve Şirk, İslamın en temel ve birbirine zıt kavramlarındandır.
nn Tevhit’in sözlük anlamı bir şeyi bir etme, bir kılma anlamına gelir.
nn Kavram olarak ise Allah’ın var ve bir olduğuna, ona hiçbir şeyi ortak koşmaksızın, şüphe etmeden kayıtsız, şartsız inanmaktır.
nn İslamın temeli olan Tevhit, “Kelime-i Tevhid” cümlesiyle ifade edilir.
nn O da “Lailahe illallah, Muhammedun Resulullah (Allah’tan başka ilah/tanrı yoktur, Muhammed (SAV) onun elçisidir)” cümlesidir.
nn Böyle bir imana sahip olan kişiye “Mümin ve Müslüman” denir.
nn Kelime-i Tevhidi inanarak söyleyenler inanç, ahlak ve muamelat (insanlar arası ilişkiler vs..) ile ilgili Allah’ın ve Peygamberinin koyduğu ilkelere kayıtsız şartsız inanıyorlar demektir.
nn Bunlar her şeyde ve her konuda yerine getirmeseler de, “hüküm (karar) Allah’ındır” ayet-i kerimesine inananlardır.
nn Böyleleri için Peygamberimiz (sav), “Lailahe illellah deyip de kalbinde zerre kadar hayır (iman) bulunan kimse cehennemden çıkar” buyurmuşlardır.
nn Tevhid inancını ifade eden imanın sahih ve kabule şayan olmasının şartları ihlal edilmemelidir:
nn Bunlar şunlardır:
nn 1-İman, ümitsizlik halinde (son nefeste öbür dünyadaki yeri gösterildiği sırada) olmamalıdır.
nn 2-İnkar ve yalanlama belirtileri/davranış ve sözleri olmamalıdır.
nn 3-İslamın bütün emir ve yasakları güzel olarak kabul edilmeli, hiçbiri ile alay edilmemeli ya da herhangi biri küçümsenmemelidir.
nn Tevhidin zıt anlamlısı olan şirk ise, sözlükte ortaklık, kavram olarak ise Allah’a ortak koşma, Allah’tan başka tanrı/ilah tanıma anlamlarına gelir.
nn Günümüz dünyasında Müslümanların yanlış bazı algıları, çoğu kez tevhit ve şirk kavramlarını yan yana yaşatabilmektedir.
nn Oysa bunlar birbirilerine zıt olup birinin olduğu yerde diğerinin olmadığı, olamadığı kavramlardır.
nn Günümüzde sosyal, ekonomik, siyasal ve kültürel oluşumlar çoğu kez Müslümanları yanıltmaktadır.
nn Küreselleşen dünyamızda Müslümanlar, kendi değerleriyle çevrelerini, ülkelerini ve dünyayı yorumlamakta sıkıntı çekiyor.
nn Bunun sonucunda “ne yardan ne serden” vazgeçemedikleri için iman ve kimlik buhranlarından kurtulamıyorlar.
nn Temel inanç(Akaid) kitaplarımızda “Hüsun(güzellik) ve kubuh(çirkinlik) kavramlarının önemli yeri vardır.
nn Tevhit, güzellik ve çirkinlik ölçülerinin ve değerlendirmelerinin kaynağını vahye dayandırır.
nn Müslüman olarak bu ölçülere riayet etme dileğiyle,
nn Selam ve sevgiler…
n