n A-Sağlıklı beslenmek, ideal kiloda olmak
n B-Stresle etmeyi öğrenmek
n C-Hareketli yaşam içerisinde olmak ve muntazam egzersiz yapmak: Hipertansiyon, obezite ve diyabet tedavisinde çok önemli öğelerdir. Bu üç değerli yöntemi öğrenip uygulamadan sadece;
n D-İlaç kullanarak tedavi olmak mümkün değildir.

n Hipertansiyon, obezite ve diyabet tedavisinin dört önemli kolunun tedavide ayrı ayrı büyük önemi vardır. Basit bir örnekle bu hastalıkların tedavisini kavramaya çalışalım: 80 kilo olduğunuzu düşünelim. Dört ayaklı bir sandalyeye oturduğunuz zaman dengeniz yerindedir. Mantıken sandalyenin her bir ayağı kilomun dörtte biri olan 20 kilo yükü taşıyor dersiniz. Peki… Sandalyenin ayaklarından biri aniden kırıldı diyelim; Dengeniz kaybolur ve kendinizi yerde bulabilirsiniz. Sandalyenin her bir ayağı kilonuzun dörtte birini taşırken, aynı zamanda tüm ağarlığınızı da taşımaktadır. Tedavimizde yukarıda belirttiğim dört unsur, sandalyenin ayakları gibi dengede olursa mükemmel sonuç alabiliriz.
n Diyabet, hipertansiyon ve obezite tedavisinin ilk üç öğesi çok önemlidir.
n *Sağlıklı beslendiğinizde,
n * Stresle mücadele etmeyi öğrendiğinizde,
n * Yaşamınızdaki çok uyumak, aşırı oturmak gibi kötü alışkanlıklarınızdan vazgeçip hareketli bir yaşam sürdürüp düzenli egzersiz yaptığınızda
n *Ve eğer sigara içiyorsanız; Bıraktığınızda:
n YAŞAM BİÇİMİNİZ DEĞİŞMİŞ DEMEKTİR.
n Yaşam biçiminizi değiştirmeden sağlığınıza tam kavuşmanız imkansızdır.
n Sadece doktorunuzun size verdiği ilaçları kullanarak hastalığınızı ancak dörtte bir oranında tedavi edebilirsiniz.
n ***
n TEDAVİDE EN ÖNEMLİ ÖĞELERDEN BİRİ SAĞLIKLI BESLENME TEDAVİSİDİR.

n Hastalarımızdan çoğu kez ‘ben diyet yapamıyorum’ sözcüklerini duymaktayız. Hastalarımız çok yanlış bir düşünceye kapılarak, sağlıklı beslenmenin çok zor olduğunu düşünürler.
n Oysa ki
n SAĞLIKLI BESLENMEK ÇOK KOLAYDIR.
n HİPERTANSİYON HASTALARI, ŞEKER DÜŞMESİ İLE SEYREDEN REAKTİF HİPOGLİSEMİ HASTALARI, GİZLİ DİYABET HASTALARI, METABOLİK SENDROM,OBESİTE HASTALARI İLE TİP1 VE TİP2 DİYABET HASTALARI
n *Neyi,
n *Ne zaman,
n *Nasıl,
n *Ne miktar,
n ve
n *Ne ile birlikte yiyeceklerini öğrenirlerse
n YASAK YOKTUR.

n Bunu başarabilmek istenilirse çok kolaydır.
n Ayrıca:
n *Glisemik indeks kavramını öğrenmek,
n *Glisemik yük kavramını öğrenmek
n *Gıdanın karbonhidrat miktarını sayma yöntemini öğrenmek
n ve
n * Gıdaların kalori değerlerini hesaplamak basit örneklerle kolaylıkla öğrenilebilir.

n

n Temel diyabet

n

n Tip2 Diyabetli Temel, askere gitmiş. Dursun teğmenin birliğine gelmiş. ‘Ben nasıl olsa şeker hastasıyım, şeker hastası olduğumu Dursun komutana söyler, her işten kaytarırım diye düşünüyormuş.
n Teğmen Dursun, Tip 2 Şeker Hastalığı’nda egzersizin çok yararlı olduğunu bilen bilinçli bir komutanmış. Yemekten bir saat sonra bütün erler bir kilometre yürürken Temel’i 2-3 kilometre yürütmeye başlamış. Beden aktivitesi gerektiren uzak mesafelere git gel işlerini Temel’e yaptırmış.
n Bu çok hareketli yaşam, Temel’in kan şekerinin yükselmesine engel olmuş. Kan şekeri çok düzelmiş. Hastayım diye hiçbir işten kaytaramamış.
n Bayram geliyormuş. Dursun Teğmen trenle memleketine gidecekmiş. Temel’e de bayram izni verilmiş. Dursun teğmen ve Temel birlikte trene binmiş ve kompartımana oturmuşlar. Bir süre sonra yaşlı bir hanım, ardından da çok güzel bir genç kız içeri girmiş, Dursun teğmen ve Temel’in karşılarına oturmuş.
n Bir süre sonra tren uzun bir tünele girmiş etraf kararmış. Bu esnada “Muccukk...” diye bir öpücük ve ardından “Şıırrraakkk” diye bir tokat sesi duyulmuş. Tünel bitmiş etraf aydınlanmış. Teğmen Dursun’un yüzünde tokatın oluşturduğu iz görülmüş.
n Yaşlı hanım: “Aferin genç kıza nasıl yapıştırdı, kendisini öpen teğmene tokatı” diye düşünerek başını sağa sola sallamış.
n Dursun teğmen: “Bizim Temel kızı öptü, tokatı ben yedim. Olacak iş mi?” diye düşünmüş.
n Genç ve güzel kız: “Zevksiz teğmen, benim gibi güzel bir kız dururken bu yaşlı hanımda ne buldu da onu öpmeye kalktı? Neyse ki kadın haddini bildirdi” diye düşünürken,
n Temel: “Aferin bana. Elimi öpüp nasıl yapıştırdım, teğmene tokatı. Beni o kadar yorar mı oh olsun..

n