n

n
n Milli Eğitim davamızın önemli niteliklerinden bazılarının evrensellik, millilik ve yerellik olduğunu ifade etmiştik.
n
n Genel anlamda olduğu gibi Milli Eğitimimizin de konusu insandır. Ancak bu nasıl bir insan olacaktır?
n
n Milli Eğitimimizin hayalindeki insanın özellikleri nedir ya da ne olmalıdır?
n
n Bu soruların cevaplarını açık ve net bir şekilde vermedikçe; Milli Eğitim Davamızın hedefleri de ortaya çıkmayacaktır.
n
n “Nereye gideceğini bilmeyen için tüm yollar çıkmaz sokak olduğu gibi, hiçbir yere de gidemez.
n
n Milli Eğitimimizin bir yere gidemeyişinin nedeni budur. Bunun en büyük kanıtı ise Türkiye’nin bugünkü sosyal, ekonomik, kültürel, bilimsel ve ahlaki tablosudur.
n
n Milli Eğitimimizin “Davaya” dönüşmesinin ilk şartı inşa etmeyi hayal ettiği insana evrensellik, millilik ve yerellik niteliklerini kazandırmasıdır.
n
n Küreselleşen dünyamızda milletimizin yok olmaması, onurla yaşayıp tarihinden gelen misyonu ile insanlığın gözaydınlığı olacak şekilde milletimizi meydana getiren bireylerin her birine var olma bilincini ve donanımını kazandırmak Milli Eğitim Davamızın evrensellik ilkesini oluşturmalıdır.
n
n Eğitimimizde bu ilke, Avrupa ve Amerika kültürünü hazır bir elbise gibi eğitim yoluyla çocuklarımıza giydirmek şeklinde algılanmış ve uygulanmıştır. Oysa milletimizin inancında, devlet geleneğinde bu temel dinamik yani evrensellik vardır.
n
n Şu anda üzerinde 35-40 devletin kurulduğu topraklarda adalet ve huzur dolu 400-600 yıl egemen olmuş bir milletin evrensellik ilkesini, Milli Eğitimimizin keşfedeceği yeni bir değer değildir.
n
n Devlet geleneğimizde var olan evrensellik ilkesi, çağdaş yöntemlerle yapılacak tarihi dalışlarla her yönüyle ortaya çıkacaktır. Ayrıca milletimizin 1000 yıldır savunuculuğunu yaptığı İslam dini de evrenseldir.
n
n Burada tarihimiz ile dinimizin örtüştüğünü görüyoruz.
n
n Bu durum, Milli Eğitim Davamız ın temel dayanaklarının teoriden pratiğe çıkışının da müjdesini ortaya çıkaracaktır. Asıl mesele, cesaretle bunu bilinç haline çevirmektir.
n
n Selam ve sevgi ile…
n