Türkiye'nin eğitim karnesi, hem akademik başarı hem de çocukların mutluluğu bakımından zayıf.
Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından hazırlanan 'Eğitim İzleme Raporu'na göre çocuğun iyi olma halini güçlendirmek için çocukların gelişmesine daha fazla bütçe ayrılmasına gerek duyuluyor.
2014-15 öğretim yılından bu yana, özel okullara teşvik ödenmesi, kamu kaynaklarının özel okullara aktarılması, eğitim alanında eşitlik ilkesiyle çelişiyor.
Akademik başarı ve çocukların mutluluğu için kilit role sahip olan kişiler öğretmenlerdir. Öğretmenlerle ilgili de ciddi bir reforma ihtiyaç var.
Türkiye'de 538 öğrenciye 1 psikolojik danışman ve rehber düşüyor. Okulda öğrenciler ve öğretmenler için şiddetsiz, güvenli ve iyi bir ortam olması gerekiyor. Olumlu bir eğitim ortamı için psikolojik danışman ve rehberlerin sayısının artırılması ve rehberliğin güçlendirilmesi gerekiyor.
Türkiye'deki öğrencilerin yüzde 28'i, yaşam memnuniyeti ölçeğinde 10 üzerinden yapılan ölçümde 0 ile 4 arasını seçmiş, yani yaşamlarından memnun olmadıklarını belirtmişler.
Çocuk işçiliği ve çocuk evliliği bazı çocukların eğitim kurumlarına erişimini engelliyor. Türkiye'de 6-18 yaş arasında ekonomik faaliyette bulunan 900 bin çocuk bulunuyor; bu çocukların %44'ü mevsimlik tarım işinde çalışıyor. Bu çocukların neredeyse yarısı okula gitmiyor; kayıtlı mevsimlik tarım işçisi çocukların birçoğu da okula düzenli devam edemiyor.
Geçenlerde,okulda olmaları gerekirken pamuk tarlasında çalışmaktan yorgun düşmüş uyurken üzerlerine tonla pamuk dökülen ve yaşamlarını kaybeden üç çocuğu da unutmayalım!..