Pek çok şirket bundan sonraki dönemde fiziksel ve dijital operasyonlarını birbirleriyle etkileşimli yönetecek ve müşterisine kesintisiz bir deneyim sağlama derdinde.
Bain & Company ortaklarından Darrell K. Rigny'nin 'Fiziksel-Dijital Karma' adlı HBR makalesine göre bu beş kural şirketlerinde fijital yarışta öne çıkmalarına yardımcı olabilir.
1 - Müşteri deneyimiyle bağlantılar kurun ve bu bağlantıları pekiştirin. Fijital ürünler yalnızca mevcut ürünleri değiştirmekle kalmıyor, aynı zamanda yeni iş kolları ve gelir modelleri yaratıyorlar.
2- Stratejinizi fiziksel-dijital harman etrafında inşa edin. Bu sizin yeni rekabetçi avantajınız olabilir. Fijital devrimin henüz başında olduğumuzu hesaba katarsanız uçurumu daha kolay açabilirsiniz.
3- İnovasyona yaklaşım şeklinizi dönüştürün. Fijital harmanı elde etmenin ilk basamağı birbirini tamamlayan uzmanlardan oluşan bir ekip kurmaktır. Sonrasında bu yaklaşımı kurum kültürü haline getirebilirsiniz.
4- Organizasyonel ayrım sadece bir ara basamak olarak düşünün. Zira başarılı inovatörler genellikle dijital devrimlerini temel faaliyet alanından ayırarak ile koyulurlar.
5- CEO'yu da kapsayan, fijital uzmanlığı olan bir yönetim ekibi inşa edin. Dijital teknolojilerin temel faaliyet alanına hakim olması bekleniyorsa tepedekilerin, bunu neden önemli olduğunu ve şirket faaliyetlerinin nasıl dijitalleşebileceğini iyi anlamaları gerek.
Ayrıca fijital iş modellerine BiTaksi ve Uber girişimlerini örnek olarak verebiliriz. Elimizle işaret ederek çağırdığımız taksiyi artık telefondan tek tuşla ayağımıza kadar çağırabiliyoruz. Fiziksel deneyim mobile taşınarak ne kadar önem ve değer kazandığını görüyorsunuz.
Fiziksel deneyimleri dijitalle destekleyen iş modellerinin önem kazandığı bir gerçek. Çünkü artık müşteriler otomata para atıp çokomel almak istemiyor. O otomatı yaratıcı, eğlendirici ve ilgi çekici şekilde kullan ki hem haber olsun hem ilgi çekici olsun hem satışların artsın hem de müşteriye karşı bir bağlılık oluştursun. Şirketler dijital ortamlarda desteklenen iş modelleri ile fijital geleceğe doğru çalışmalarını planlamalı ve oluşturmalı. Etkinlik şirketleri de bunlar için savaş veriyor diyebiliriz. Her festivalde, konserde, şenlikte vs. fiziksel deneyimleri dijitale ya da mobile aktararak kullanıcıları eğlendirmek ve ilgi çekicilik yaratmak isteniyor. Tabi bunu başarmanız için teknoloji ile de aranız iyi olmalı.
Uzun lafın kısası, bugünün gerçekleri ve geleceğin trendleriyle işletmenizi ilerletin, kaynak ayırın, bütçe ayırın ve inanın.
Bir de; 'Düşünen değil yapan kazanır.' sözünü de unutmayalım.