Her geçen gün artan uygulama sayısından dolayı geliştiriciler her dakika rekabet içerisinde. Uygulamaları yüksek sıralara sokmak, kendi kategorisinde üst sıralarda yer almak ve daha çok indirilme sayısına ulaşmak başlıca hedefler arasında.
Ancak uygulamaların sıralamasını etkileyen birçok faktörü önceden tahmin etmek geliştiriciler için oldukça zor. Kullanıcıların uygulamadan sıkılmamasını sağlamak ve uygulama ömrünü uzatmak için belirli zamanlarda yapılacak değişiklikler, düzeltmeler ve yenilikler şart oldu. Mobil uygulamasına güvenen, hiçbir değişikliğe gerek yok diye düşünenler bile yeni işletim sistemlerinde mecburen gerekli yenilikleri yapmak zorunda kalıyor.
Örneğin Apple telefonlara gelen yeni iOS 13.0 işletim sistemi yazılım güncellemesi ile birlikte çok sayıda uygulama güncelleme yapmak zorunda kalıyor. Güncelleme yapmayı reddeden uygulamaların ise sıralaması AppStore'da düşüyor. Kullanıcılar yeni işletim sistemlerine uyumlu uygulamalar görmek isterken, bunu bulamayınca yaptıkları yorumlar ve oylamalarla ne düşündüklerini hemen belirtiyorlar.
Yapılan güncellemelerin en sık nedeni 'bug fix' adı verilen küçük hatalar. Bu nedenle yapılan güncellemeler uygulamanın yapısını değiştirmez aksine her şeyin düzgün bir şekilde devam etmesini sağlar. Bir diğer güncelleme nedeni ise kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yapılanlardır. Eğer eklenmesini istenilen özellik birden fazla yorumda yer alıyorsa güncellemede buna yer vermekte yarar var.
Uygulama güncellemeden önce geliştiricilerin göz önünde bulundurması gereken birçok konu bulunuyor. Bunlardan en önemlisi güncelleme öncesinde pazardaki yenilikler nelerdir ve gerçekleştirecekleri güncelleme bu yenilikleri de kapsayacak şekilde mi olacaktır?
Popüler kültüre uygun olarak uygulamalarına ekleyecekleri unsurlar App Store sıralamalarını etkileyebilir. Uygulama ikonunda görünen bir resimden, eklenen bir sese kadar her türlü özellik onlara aradığı fırsatı yaratabilir.
İkinci olarak sormamız gereken soru güncellemenin içeriğinin ne olacağı ve bu güncelleme ile uygulamanızda ne türlü bir değişiklik yapacaksınız? Uygulamada yapacağınız değişikliğin büyüklüğü size yeni bir uygulama çıkarmaya mı yönlendiriyor yoksa var olan sorunlar çözmek için küçük bir güncelleme mi yapacaksınız?
Güncellemeleri ne sıklıkta yapmanız bir diğer önemli konu. Kullanıcıları sürekli gelen güncelleme talepleri ile sıkmadan gerekli olan değişiklikleri ne şekilde yapacağınıza karar vermelisiniz. Ve bunu güzel bir dille anlatarak yapmalısınız.
Sormamız gereken soruların kesinlikle en önemlisi ise kullanıcı yorumlarını yeteri kadar dikkate alıyor musunuz? App Store sıralarında yukarı tırmanmanın yolu indirilme sayılarında geçtiği gibi kullanıcılar tarafından yapılan yorumlar ve oylama ile de sağlanıyor. Apple'ın oluşturduğu uygulamaların sıralamasını belirleyen algoritmada kullanıcı yorumları ve oylaması ile direkt indirme etkili oluyor. Ayrıca uygulamanın güncel sürümünü sunuyor olması da diğer bir önemli konu.
Yorumları dikkate alırken zaman-maliyet açısından şikayetleri düzelttiğinizdeki uygulamanıza sağlanacak yararlarını düzgün bir şekilde karşılaştırmanız gerekmekte. Özetle uygulama mağazalarında üst sıralara tırmanırken yapılacak güncellemeler mobil pazarlama konusunda geliştiriciler için önemli kararlar vermesi gereken bir konu. Yer alan uygulamalarınız ve yapacağınız uygulamaları atıl bırakmadan aktif konuma getirmeli ve yeniliklere açık bir vizyonla oluşturarak yönetmelisiniz.