n
n n Tesettür kısaca, Allah’ın kadın ve erkek vücudunda başkaları tarafından ( mahrem –namahrem) görülmesini istemediği ve yasakladığı yerlerin örtülmesidir ki, bu yerler “avret yeri” olarak adlandırılır.
n n Tesettür, Müslüman kadın için olduğu kadar, Müslüman erkek için de önemlidir.
n n Genel anlamda erkekler için tesettür, göbek- diz kapağı arasını; kadınlar için ( mahrem- namahreme göre değişse de) ise el, yüz ve ayaklar hariç vücutlarının tamamını kapsar.
n n İslamda tesettür, yerine getirilmesi açısından usul-i fıkıh verilerine göre değerlendirildiğinde namazdan önce gelir.
n n Kadın için bunun uygulanması, söz konusu yerlerin fiziki hatlarını ortaya koymayacak şekilde gerekli yerleri örtmesidir.
n n Peki, tesettürün modası olur mu, ya da olmalı mıdır?
n n Bu sorunun cevabını sağlıklı verebilmenin ilk şartı, modanın işlevini ve amacını bilmektir.
n n Modanın en önemli işlevi; duygu pazarlığını gerçekleştirerek paraya çevirmektir.
n n Modacıların tasarımlarında insan ağırlıklı olarak cinsel obje olarak ele alınır.
n n Nitekim modayı takip ettiklerini ifade eden tesettür firmalarının ürünlerinin aslında diğer firmaların ürünlerinden pek farkları yoktur.
n n Tesettür firmaları kadını kapatarak, tesettür iddiası olmayan firmalar ise kadını açarak cinselliğini sergiliyor. Oysa İslâmda asıl olan kadının cinsel obje olarak pazarlanışını engellemektir.
n n Söz konusu moda, İslâmi tesettür sınırları içinde kadının giyiniş tarzının ya da alternatif çözümlerin adı olursa buna denilecek bir şey olmaz.
n n Son yıllarda “Tesettürde oluşan moda çılgınlığı” ile kadın kıyafetlerindeki yozlaşma, artık kimlik krizine dönüşmüş bulunmaktadır.
n n Müslüman kadın kimliği krizi önlenemezse arkasından gelecek çözülmeleri hiç kimse durduramaz ve bu kriz genelleşir. Müslüman entelektüel hanımlar özelden genele yayılma yeteneği olan “Müslüman kadın kimliği krizini” görebilmeli ve alternatif çözümler üretmeye yönelmelidirler...
n n Selâm ve Sevgi ile…
n