n
n n 2012-2013 Eğitim- Öğretim Yılı, bugün başlamış bulunmaktadır.
n n Herkes bir şeyler yazacak ve konuşacaktır.
n n Muhalifler ve bardağın her zaman boş tarafını görenler ve gösterenler, “ eğitim-öğretim yılı sancılı başladı, hazırlıksız başladı, öğrenciler sınıflarını ve okullarını bulamadılar” gibi konuşmalar yapacak ve basın da bu paralelde manşetler atacaktır.
n n İnsanların olduğu her yerde mutlaka bazı eksiklikler olacaktır. Asıl olan bu eksiklikleri gidermede samimi olmaktır. Bardağın dolu tarafından hareket ederek bardağın dolması için gerekeni yapmaktır. Topluma ve çevremize her zaman umut vermek; eğitimcilerimizin, yöneticilerimizin ve politikacılarımızın görevidir.
n n Halk, eğitimcilerin, yöneticilerin ve politikacıların dayanağı ve hatta savaşçılarıdır. Milletinin fertlerini yanına alamayan eğitimci, yönetici ve politikacının başarı şansı azalır, hatta yok olur.
n n Bugün başlamış bulunan eğitim –öğretim yılına bu psikoloji ile yaklaşmanın daha sağlıklı bir bakış olacağına inanıyoruz.
n n Geçmiş yıllarda her eğitim- öğretim yılının başında benzer sorunlar yaşanmış ve çözülmüştür. İnsanların olduğu her yerde sorunlar var olmuştur ve olacaktır. Sorun, hayat varlığının işaretidir.
n n Çıkması muhtemel sorunları kabul ederken, asıl üzerinde durulması gerekli önemli bir noktaya dikkat çekmek istiyoruz:
n n Cumhuriyet döneminin belki de ilk defa bu kadar “ millilik niteliğine haiz” bir eğitim- öğretim yılına başlıyoruz.
n n Milletin manevi değerleriyle buluşmaya aday bu eğitim- öğretim yılı aynı zamanda Mustafa Kemal Atatürk’ün , “İlkokul mezunları için öngördüğü hedefle de” örtüşmektedir.
n n Bardağın bu kısmını görebilenlerin daha rahat olabileceklerini düşünüyoruz.
n n 12 yıla çıkarılmış zorunlu eğitimle Türkiye’nin kazanımları ve varsa kayıpları neler olabilir?
n n Bunları açık yüreklilikle tartışmamız gerekirken; “öküzün altında buzağı “ ararcasına öteye beriye ve özellikle de İmam- Hatip okullarına çatmak ne ülkeye ne de çatana bir hayır getirir.
n n Dileyen , dilediği okula çocuğunu gönderir ve yine dilediği dersi seçtirir.
n n Bu konuları eleştirenlerin bir cehalet içinde değillerse mutlak bir ihanetin içinde olduklarını ve başkasının tercihine saygısızlık olduğunu düşünüyoruz.
n n Hiçbir politikacı ve aydın, mensubu bulunduğu ya da yönettiği milletinin dinine müdahale etmez, bilakis yardımcı olur. Aksi bir davranış ya da Türkiye’deki politikacı ve aydın örneği ortaçağ Hristiyan dünyasının günümüz örneklerini temsilden başkası değildir.
n n 2012- 2013 Eğitim- Öğretim Yılı nın çocuklarımıza ,milletimize ve insanlık alemine hayırlar getirmesi dileğiyle…
n n Selam ve sevgiler…
n